Hlavní obsah
Práce a vzdělání

Vysokou jsem dala s přehledem, a přesto neznám pravidla českého pravopisu: Výsledek našeho školství

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: pexels

Vždy jsem se dobře učila, a i tak mám problém s češtinou. Vypovídá to o tom, jaký máme školský systém.

Článek

Šprtka neumí základy

Přiznám se, že jsem se vždycky dobře učila. Byla jsem studijní typ, učení mě bavilo, a tak jsem nosila domů zpravidla dobré známky. Možná i proto jsem překvapená pokaždé, co zjistím, že neznám českou gramatiku nebo stylistiku.

Teprve nedávno jsem zjistila, že jsou případy, kdy se píše čárka před slovem „nebo“. Nechápu, jak mě to mohlo minout a jak jsem s tím tedy mohla úspěšně všechny školy dokončit. Udivuje mě, že jsou věci, které kolem mě nejspíše jen prošly a v mozku mi rozhodně nezůstaly. Jak je to ale možné?

Naše výborné školství

Tak hlavně, že umím spočítat rovnici o dvou neznámých a pamatuji si to, co v praktickém životě nikdy nepoužiju. Myslím si, že jsem na češtinu celkem dobrá, tedy lepší než většina lidí, protože jsem to často já, kdo upozorňuje na chyby. A i přesto také všechno neznám, to by bylo v pořádku, ale ne, když se jedná o základy.

Dovedlo mě to k myšlence efektivnosti našeho školského systému. Máme správně stanovené osnovy, když se ve škole ani nestihnou celé probrat a jediné, jak se to žák může naučit, je pomocí samostudia? A kolik žáků má o samostudium zájem?

Zajímalo by mě, zda jste také v dospělosti přišli na to, že něco neumíte a máte to znát už dávno. Pokud něco takového také máte, budu ráda, když se podělíte v komentářích. Mě moje neznalost, přiznám se, skoro šokovala.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz