Hlavní obsah

Zažila jsem obtěžování důchodcem v MHD. Stává se mi to dodnes

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: pixabay

Obtěžování cizími lidmi ve veřejné dopravě je tabu, o kterém se nemluví. Sama jsem to zažila a tak nepříjemnou situaci nikomu nepřeji.

Článek

Vždy, když jedu hromadnou veřejnou dopravou, mi dojde, jak je to nebezpečné místo. Na začátek je důležité říct, že si o sobě myslím, že jsem průměrná žena. Rozhodně se neoblékám vyzývavě, 20 mi už také není a ani ničím nevzbuzuji pozornost. Přes to jsem už byla několikrát obtěžována. Nikdy se to nedostalo do krajních mezí, ale i tak je to velmi traumatizující. A zjistila jsem, že to zažívá každá třetí žena.

Nepříjemné zkušenosti v dopravě

Když jsem byla mladá a stalo se mi to poprvé, odmítala jsem jezdit veřejnou dopravou. Po cestě ze školy se mi totiž stala nepříjemná situace, kdy se mnou jel v autobuse starý pán a pořád na mě koukal. Já jsem se snažila si ho nevšímat a číst si. Ani jsem nevěděla jak, ale najednou stál u mě a sahal mi na rameno. Nevěděla jsem, co mám dělat a hodně jsem se bála, protože už byla tma a v autobuse nebylo moc lidí. Začal se na mě lepit celým svým tělem a něco si pro sebe vyprávěl. To už bylo moc, takže jsem rychle vstala a přemístila se do přední části autobusu. On šel za mnou a mluvil na mě. V tu chvíli jsem věděla, že je zle. Rozhodla jsem se rychle a vystoupila o dvě zastávky dřív. Naštěstí jsem to stihla dřív než on a když autobus odjel i s ním, neuvěřitelně se mi ulevilo.

Pak byl dlouho klid a asi za dva roky se mi to stalo znovu. Bylo léto, měla jsem sukni a stála v narvané tramvaji. Najednou cítím pohyby pod sukní. Rychle jsem se otočila a ustoupila. Tentokrát to byl jiný starší muž, který na mě zíral a divně se usmíval. Naštěstí se mi ho povedlo setřást.

Nyní už se umím ozvat a nenechám si nic líbit, ale i když je zima, jsem navlečená v péřové bundě a opravdu mi to nesluší, pozoruji, jak se občas někdo o něco pokusí. Teď už se nedám!

Policie je krátká

Nebojte, napadlo mě to zajít ohlásit na policii, tedy ne v dětství a dospívání, ale teď v dospělosti. Jenže ta je na takové případy krátká. I když jsem popsala vzhled a přesně řekla, co a jak se dělo, v podstatě mi nikdo nic neudělal. Sami mi řekli, že jakmile mi někdo něco fyzicky udělá, teprve pak s tím mohou něco dělat. To je velmi smutná realita.

Myslela jsem si, že mám jen smůlu a nestává se to ostatním tak často. Jenže nyní se o tom díky sociálním sítím začíná mluvit a ženy se svěřují s obdobnými situacemi, které jsem zažila já. Pokud zažili obtěžování muži, i ti by o tom měli mluvit!

Ženy i muži všech věkových kategorií - nenechme si nic líbit!

Anketa

Zažili jste obtěžování v MHD?
Ano, několikrát
55,6 %
Ano, jednou
11,1 %
Ne
33,3 %
Celkem hlasovalo 9 čtenářů.

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/domaci-zivot-v-cesku-komentar-ze-zirani-v-mhd-neni-obtezovani-ptejte-se-matek-partnerek-a-dcer-258128

https://www.idnes.cz/praha/zpravy/obtezovani-mhd-dopravni-podnik-konsent-praha-kampan-plakaty.A240813_103057_praha-zpravy_tty

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:
Zírání je obtěžování

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz