Hlavní obsah
Satira

SATIRA: Vědci konečně vytvořili otce, kterému není těžké vymyslet dárek

Foto: Gemini

Českým vědcům se poprvé podařilo vytvořit otce, kterému není těžké koupit dárek. České domácnosti předvánoční objev vítají, prodejci krabic s alkoholem se bouří.

Článek

Vědecká obec se otřásá v základech. Tým českých výzkumníků z Ústavu aplikované rodinné pohody oznámil průlom, který odborníci dosud považovali za nemožný: podařilo se jim vytvořit otce, kterému není těžké koupit jakýkoli dárek.

Prototyp, označovaný pracovně jako Otec 2.0, vykazuje zcela neuvěřitelné vlastnosti. Na otázku, co by si přál k Vánocům, odpovídá konkrétně, srozumitelně a bez obvyklých frází typu „Vždyť já už všechno mám“, „Hlavně, aby byli všichni zdraví“ či „Kup třeba ponožky, těch není nikdy dost“.

Vedoucí výzkumu, profesor Mojmír Synáček, popsal zásadní posun: „Po letech výzkumu jsme prolomili geneticko-komunikační bariéru. Poprvé v historii nám testovaný otec sdělil tři realistické, finančně dostupné a navíc konkrétní tipy na dárek. Bez sarkasmu a bez nutnosti hledat vodítka v náhodných poznámkách během roku.“

Projekt byl zahájen po desetiletích zoufalých pokusů veřejnosti přijít na to, co otcům koupit. Původně se výzkum neúspěšně pokoušel zaměřit na vývoj doporučovacího algoritmu dokonalých dárků pro otce, ale toto úsilí selhalo po tom, co algoritmus doporučoval jen sady nářadí, které otec „někdy určitě využije“, a která dle průzkumů využita nikdy nebyla.

Otec 2.0 oproti běžnému modelu nabízí dosud nevídané funkce:

  • schopnost sestavit seznam přání bez nutnosti mu jej třikrát připomínat,
  • při obdržení dárku nepoužívá větu „to je hezké, ale škoda těch peněz“,
  • dokáže ocenit dárek bez srovnání s levnější verzí z místního hobbymarketu.

Odborná veřejnost však zůstává opatrná. Někteří vědci varují, že zásah do přirozeného otcovského chování nemusí být vždy pozitivní. „Pro mozky dětí i partnery otců je zdravé, aby minimálně dvakrát do roka hádali, co by si otec mohl přát,“ upozornila neuroložka Jana Zvídavá.

Ministerstvo sociálních věcí již ovšem plánuje co nejrychlější nasazení modelu Otec 2.0 do běžného provozu. Pilotní program počítá s výměnným obdobím, během něhož si rodiny budou moci nového otce na 14 dní vyzkoušet. Prodejci darkových balení alkoholu ovšem hlasitě protestují, že si obzvláště v předvánočním období nemohou tento výpadek příjmů dovolit.

Synáček odhaduje, že tento objev povede k 20-30% redukci předvánočního stresu. Jedním dechem ovšem dodává, že jde zatím pouze o prototyp. Zatím s ním doporučuje zacházet opatrně a nepřetěžovat jej nebezpečnými dotazy typu „A líbí se ti to doopravdy?“.

V případě, že tento nový model bude mít na trhu úspěch, zvažuje vývoj modelu Matky 2.0, který by měl minimalizovat výčitky, že jí nikdo nikdy nezavolá, a až zdvojnásobit počet hovorů, kolik uskuteční sama.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz