Hlavní obsah
Seberozvoj

Opravdového přítele poznáte, když se s vámi raduje z vašeho úspěchu

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: pexels

Mám kamarádky a kamarády. Mám jich opravdu hodně. A mám také opravdové přátele a přítelkyně. A to jsem moc ráda. Ti jsou se mnou totiž za všech okolností.

Článek

Je prima mít takové ty svoje lidi, kamarády, přátele. Scházíte se, povídáte si o všem možném a jste spolu rádi. Často řešíte a někdy vyřešíte zapeklité problémy a potíže, které život přináší. Máte v těch svých kamarádech a přátelích oporu. A pak se vám něco povede, zadaří, něco skvěle zvládnete a máte radost, chcete slavit. To je ten okamžik, kdy se ukáží opravdoví přátelé. Slaví s vámi váš úspěch. Radují se, že jste dosáhli často po dlouhém snažení svého cíle. Oslavujete a užíváte se příjemných chvil s opravdovými přáteli.

V ten samý okamžik se také demaskují ti „taky kamarádi a přátelé“.

Místo podpory a povzbuzení se vám od nich dostane jen vlažné pochvaly se stopou závisti. Bohužel právě závist často rozvrátí i dlouhodobá přátelství. A často scénář bývá stejný. Zatímco, vy jste se snažili dosáhnout cíle, leccos obětovali a vydali mnoho energie, oni jen zpovzdálí pozorovali a pochybovali. Na oko se sice tvářili, jak vám přejí, ale když přišel úspěch, závist všechno zničila. Jedno takové kamarádství mi skončilo po dvaceti letech příjemných společně strávených chvil. Závist ovšem byla silnější a já čekám už více než jedenáct let, jestli to té druhé straně někdy dojde. Třeba se dočkám.

Mám i kamarádky, které se mi kdesi ztratily, jak šel život. Každá jsme žila jinde, dokonce v jiné zemi. A po letech jsme se zase našly přes FB. Při prvním setkání to vypadalo, že jsme se vlastně na mnoho let vůbec nerozešly. Snadno jsme navázaly na to, co jsme ještě jako malé holky spolu prožily. Tak i takové kamarádky existují. To je moc dobře.

Těch opravdových kamarádů a přátel je opravdu poskrovnu. Pokud je máte, hýčkejte si vzájemné vztahy a těmi druhými si nekažte ani den ani náladu, a dokonce ani váš úspěch. Každý se přece může snažit dosáhnout svého vysněného cíle, ale stojí to hodně námahy. A to se závistivcům nechce.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz