Hlavní obsah
Názory a úvahy

Pořád všude jenom Black Friday

Foto: Mgr. Kateřina Wernerová - se souhlasem autorky

Na nákupy jen z vlastní vůle, ne po reklamní masáži. Nechci nic vyhrát a nikde být ve slosování. Jak to vidíte vy?

Článek

Svátky se k nám ženou na plný plyn a začíná zase nákupní šílenství.

Na všech reklamních plochách, po celém internetu a kam jen oko dohlédne můžete vidět nápis nejlépe velkými písmeny:

BLACK FRIDAY

Ano, všem nám je už dávno jasné, že se jedná o inzerci nějaké stráááášně výhodné slevy, tedy výhodné hlavně pro prodejce. Potřebují nás kupující postrčit k nákupům a nabízejí super výhodné slevy. To už taky známe, slevy jsou jenom jako, ale zase se těm prodejcům určitě vyplatí.

Nejvíce se mi líbí pobídka k nákupu:

Black Friday – pozor už jenom do čtvrtka. Já vám nevím, ale Friday je pátek, tak by ty slevy měly platit v pátek, a ne v ostatních dnech. Věřím tomu, že vedle v Německu mají třeba i svůj Black Freitag, ve Španělsku Black viernes a po celém světě Black Friday, prostě Black něco.

Bylo by krásné, kdybychom mohli přijít do obchodu a cenovky platily a neměnily se podle toho, kdy nám prodejci chtějí něco vnutit, a ještě nás ubezpečit, jak jsme výhodně nakoupili.

Taky by bylo skvělé jít si koupit třeba pračku a NIC k tomu nevyhrát /šlehač, termo hrnek, sluchátka../ Prostě jít jenom pro tu pračku, která je za nějakou cenu a vůbec nedostávat nabídku k dalšímu soutěžení. To určitě znáte: „Když nám dáte svoji e-mailovou adresu, budeme vám zasílat naše nabídky.“ /A otravovat vás s tím celý příští rok/

Jako by nestačily reklamy v televizi a na internetu, které jsou tak časté a dlouhé, že při sledování filmu vám přeruší děj i na deset minut a po všech těch nejskvělejších a nejlepších výrobcích, které nám jsou prostřednictvím reklam vnucovány, člověk zapomene děj filmu a po nějakém krátkém pokračování je tady opět reklama. O čem ten film vlastně je ? Tápete? No, ale určitě víte, kde je možné koupit tu nejskvělejší čokoládu, protože během jednoho filmu dostanete prostřednictvím reklamy informaci o čokoládě asi tak 3 x.

Nebo nakupujete potraviny i s dovozem. Hezky čekáte doma, přijede auto, kurýr přijde až k vašim dveřím a nese tašky s nákupem, zaplatíte kartou, převezmete nákup, necháte mu nějaké drobné od cesty a můžete v klidu vybalovat. Ale, následující den už máte v e-mailu nebo v aplikaci informaci, že když nakoupíte do…nějakého data, jste zařazeni do soutěže a můžete vyhrát třeba Audi.

A já prostě chci jen ty potraviny a nechci být zařazená do soutěže a nechci dostávat informace, do kdy a za kolik mám ještě nakoupit, abych měla šanci na výhru Audi.

Tak jestli mi zase přijde ve středu pobídka, že právě dnes do 24 hodin NULA, NULA, končí Black Friday, potom navrhuji, ať se všechny dny v týdnu jmenují prostě Friday – Pátek.

A to my Češi budeme moc rádi. Pátek máme rádi, je to pro nás taková malá sobota. No schválně si zkuste něco vyřizovat v pátek nebo dokonce v pátek odpoledne! Nemožné, většinou se dozvíte, že to máte nechat na pondělí, přece to počká.

Tak tedy pracovní dny se budou všechny jmenovat pátek. A po pátku následuje sobota a neděle, tedy pro většinu z nás volné dny, tak to bychom měli, po bývalém pondělí – nyní nově - pátek, tudíž logicky nemůže následovat žádné úterý. Protože po pátku je prostě sobota neděle. Místo úterý by byl zase – pátek. A po něm logicky sobota neděle. Komu by se to nelíbilo? A ten pátek vážně vůbec nemusí být ani trošku BLACK.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz