Článek
Slevy za přihlášení
Určitě jste si všimli, že mnoho eshopů chce získat váš e-mail a nabízí za něj slevu, když se registrujete. Sleva bývá ale jen na první nákup. Ten je vždy vázaný právě na e-mail. Takže při dalším nákupu stačí, když použijete jiný e-mail. Jak na to?
Abyste opět vyvolali pop up s nabídkou, musíte eshop navštívit v anonymním okně prohlížeče. Třeba v Chrome to okno vyvoláte zkratkou CTRL+Shift+N nebo přes menu tří teček v pravém horním rohu.
Jestliže máte adresu na Gmailu, nemusíte si ani zakládat další schránku. Před zavináč totiž můžete doplnit znak + a přidat cokoliv dalšího. Např. vojta+nakup@gmail.com. Maily i tak dojdou do vaší původní schránky vojta@gmail.com.
Opuštěný košík
Jestliže nákup nepotřebujete hned a jste v eshopu přihlášení, opusťte košík a počkejte pár dnů. Většina eshopů na vás bude cílit tzv. remarketingem. Součástí některých nabídek k dokončení opuštěného košíku bývá i sleva. A existují i eshopy, které vám pošlou přímo e-mailem slevový kód. Jen si dejte pozor, některé obchody mají omezenou dobu, po kterou zboží v košíku nechají. Většinou vás na to upozorní předem už v košíku. Typicky třeba u oblečení.
Slevy, když eshop prohlížíte dlouho
Jednou ze strategií slev je ukazovat ji až váhajícím uživatelům. Jak eshop pozná, že váháte? Dlouho si prohlížíte web! Zkuste tedy - pokud máte čas - svůj nákup zpomalit a prohlédnout si více stránek, jestli se objeví pop up se slevou.
Nižší ceny, pokud přijdete ze srovnávače
I když se to nesmí, některé eshopy nabízejí nižší cenu ve srovnávačích. Pokud tedy přijdete přímo z nich, můžete ušetřit. Jak si to ověřit? Najděte si vybraný výrobek přímo na eshopu a třeba Heuréce. Liší se ceny? Víte, kam kliknout dříve.
Lepší ceny na Alze
Alza si své služby cení a jejich ceny jsou často vyšší, než zbytek trhu. Existuje ale jednoduchý trik, jak cenu na Alze snížit. Pokud si myší označíte název výrobku, vyskočí na vás okno s výzvou ve stylu „doložte nám, že tuto věc mají někde levněji a my vám ji zlevníme“. Akce platí pro vybrané konkurenty.
Cashback od banky
Eshopy uzavírají marketingová partnerství s bankami. Za platbu kartou můžete dostat nějaké procento z nákupu zpět. Platí, že maximální výše je omezená. Třeba u České spořitelny se služba jmenuje Moneyback a třeba u Sportissima je cashback 2,5% nebo u Knihobotu 12,5% na první nákup.
Cashback systémy
Oblíbenou možností jsou i cashback platformy. Jde o provizní platformy, které jsou partnery eshopy. Za dodávání zákazníků - tedy vás - dostanou provizi. A o tu se s vámi rozdělí, takže se vás nákup vyjde levněji. Výhodou těchto platforem je, že sdružují mnoho eshopů a slevy se vám tak hezky nasčítají.
Jak vidíte, nakupovat levněji nemusí být náročné. Znáte nějaké další tipy, jak šetřit při utrácení online?