Hlavní obsah

Cesta pokojného bojovníka

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Lubomír Kirman

Cesta pokojného bojovníka

Článek

Knihu jsem poprvé četl asi před dvaceti lety. Velmi mne tehdy oslovila. Nicméně po mnoha letech jsem na ni zapomněl. Zapomněl jsem i na její název. Shodou okolností jsem však dostal doporučení na zajímavý motivační film „Pokojný bojovník“. Netušil jsem, co od něj mohu očekávat. Nicméně herecké obsazení dávalo tušit, že by to mohl být kvalitní „nebéčkový film“. Nick Nolte je výborný herec a v tomto filmu to potvrdil.

Postupně, jak se odvíjel příběh, začal jsem si uvědomovat, že ho znám. Zprvu jsem netušil odkud, ale potom mi to docvaklo. Vzpomněl jsem si, jak jsem kdysi hltal kdesi na chatě na horách erární knihu se stejným příběhem. Musím dodat, že film je výborný stejně jako kniha.

A o čem je?

Na ČSFD je napsáno.

Excelentní adaptace stejnojmené autobiografické knihy Dana Millmana. Dan je talentovaný sportovec, sní o olympiádě, má vše – poháry, holky, rychlé motorky, divoké party. Těžký úraz ale vše změní. Díky setkání se zvláštním cizincem Dan pochopí, že se musí ještě mnoho učit, mnohé překonat a spoustu věcí naopak opustit, než se stane pokojným bojovníkem a nalezne svou cestu. Nejde o klasický boj mezi zlými a dobrými, film vypráví o tom, jak se postavit konfliktům uvnitř nás samotných.

Ať už si pustíte film, nebo přečtete knihu, pokaždé to bude dobrá volba.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz