Hlavní obsah
Seberozvoj

Práce jako lék na deprese

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Lubomír Kirman

Soustředěnost na to, co právě děláte, je spolehlivý způsob, jak přestat řešit minulost i budoucnost. To znamená přestat řešit sebe, křivdy minulosti a strach z budoucnosti.

Článek

Kdysi jsem četl článek o depresích. Bylo tam spousta příběhů lidí, kteří s depresemi bojovali. A velmi mne zaujala odpověď jednoho člověka na otázku, co mu z deprese nejvíce pomohlo.

„Byla to práce,“ odpověděl. „Ta každodenní a stále se opakující, ale pro spoustu dalších lidí důležitá práce. Neměl jsem čas myslet na problémy. Práce byla to, co mě udržovalo ve stavu, kdy jsem byl schopen fungovat. Navíc jsem měl štěstí, že jsem svou práci měl vždy rád a přinášela mi uspokojení.“ dodal.

Je to tak, činnost vás udržuje v přítomnosti. Soustředěnost na to, co právě děláte, je spolehlivý způsob, jak přestat řešit minulost i budoucnost. To znamená přestat řešit sebe, křivdy minulosti a strach z budoucnosti.

V pohádce „Princové jsou na draka“ zpívá Ivana Andrlová „Dělání, dělání, všechny smutky zahání, dělání dělání je lék“. V jiné písni zpívají Rolling Stones „Satisfaction“. Je to možná jejich nejznámější skladba. Jak tyto dvě naprosto odlišné písně souvisí? Ta první je příčina a ta druhá následek. Základní zákon příčiny a následku.

Satisfaction znamená česky zadostiučinění. Pojďme se ale zamyslet nad slovem samotným. Satisfakce je spojením dvou slov. Satis a action. Satis znamená dost. A akce je činnost. Satisfakce je tedy dostatek činnosti. Zadosti-učinění. A jsme zpět u „Dělání všechny smutky zahání.“

A tenhle princip platí na všechno. Pokud chcete být v životě spokojení, něco dělejte. Pokud chcete v životě něco změnit, něco pro to dělejte. Pokud chcete dosáhnout v nějakém oboru nebo činnosti úspěch, něco dělejte. Jděte do akce, nic jiného nepřináší výsledky. Nejhorší je promarnit svůj čas nicneděláním. A váháním. I ten Katapult o tom napsal skladbu. Hlupák váhá. Navíc to přináší nespokojenost. A nic vám to nepřinese a když, tak pouze krátkodobě. Ale hlavně nečekejte na ten nejlepší okamžik. Každý okamžik, který tu žijeme, je totiž ten nejlepší.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz