Hlavní obsah
Seberozvoj

Vyměňte filtry (v hlavě)!

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Lubomír Kirman pixabay

Věříte na náhody? Já ne. Věřím však tomu, že si k sobě přitáhneme to, na co zaměřujeme pozornost. A co si dovedeme představit.

Článek

Chtěl jsem si koupit nové auto. Vůbec jsem ovšem neměl představu, jaké by to auto mělo být. Přemýšlel jsem, jaké by se mi líbilo. Jak by mělo vypadat a jaké by mělo splňovat parametry. Otevřel jsem notebook a začal hledat. Dnes stačí spustit internet a nabídek je nespočet. Spousta značek, typů a modelů. Netrvalo dlouho a měl jsem v tom jasno. Bílý Ford Kuga. „Tohle auto jsem do teď nezaregistroval,“ pomyslel jsem si. Ale obrázky vypadaly famózně. Když jsem zavřel notebook, měl jsem jasnou představu, co chci. Byl jsem natěšený a často jsem si obrázky představoval tak, jak mi utkvěly v paměti.

Odpoledně jsem svým současným autem vyrazil na pracovní schůzku. Do místa setkání to bylo asi 30 kilometrů. Potkával jsem auta tak jako vždy. Pak se to najednou stalo. Když jsem míjel obchodní centrum, najednou jsem ho spatřil. Nádherný krásný bílý Ford Kuga. Vypadal opravdu skvěle i v reálu. Srdce mi zaplesalo a při další jízdě jsem se usmíval nad tím, jaká je to náhoda. Po chvíli jsme zastavili v koloně a pomalu se šourali díky probíhajícím opravám na silnici. Totéž auta v protisměru. Když jsme chvíli zase stáli na moment jsem se zamyslel. Po chvilce jsem se opět probral z úvah a rozhlédl se kolem sebe. Stál vedle mě. V protisměru. Ford Kuga. Bílý. Teď jsem měl možnost si ho prohlédnout detailněji. Do chvíle, než se kolona v protisměru opět rozjela. Při další cestě jsem tento vůz potkal ještě třikrát.

Věříte na náhody? Já ne. Věřím však tomu, že si k sobě přitáhneme to, na co zaměřujeme pozornost. A co si dovedeme představit. Takže když neustále nadáváme na to jak je svět špatný a hrozný, budeme ho takový kolem sebe vidět. Když budeme neustále mít strach z nedostatku, nakonec se nám to potvrdí. Na druhou stranu když budeme pozitivním způsobem hledat řešení situace, ve které jsme, budeme nacházet řešení. A když se zaměříme na hledání příležitostí, budeme vidět příležitosti všude kolem sebe.

Takhle totiž fungují naše filtry vnímání. Propustí k nám do mozku to, co chceme vidět. Když změníme zadání, i ty filtry se přenastaví. A najednou uvidíme i to, co jsme do té doby neviděli.

A to je přesně ten důvod, proč nesleduji zprávy, ale motivační citáty.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz