Článek
Je pro ně v pořádku, že si ubytovatel ve Španělsku stanoví věkovou hranici 35 let pro všechny hosty. Věková diskriminace se tomu říká. A tím to nekončí.
Sestra si s kamarády rezervovala ubytování Marmoles Deluxe Apartment - Malaga Centro (již nedostupné). Až po zaplacení (ten samý den) přišla na podmínku věku. Okamžitě začala řešit. Ubytování má proběhnout až za téměř dva měsíce.
Ani pracovníci Bookingu se dosud s takovou podmínkou nesetkali. Očekávali, že ubytovatel bude souhlasit s bezplatným stornem. Jinak je storno ve výši 100 %.
Ubytovatel (firma) nesouhlasí. Za blbost se platí, podmínky se mají číst předem. Drahý omyl za více než 10 tisíc.
Firma nabízí na Bookingu 29 ubytování, přes jedno na tom samém místě jsem je našla na Google. V recenzích si můžete přečíst, že poškozených je daleko více. Většina začíná varováním na podvod.
Neštítí se zrušit rezervaci pár hodin před příjezdem rodině s dvouletým dítětem. Bez kompenzace.
Obdobné případy diskriminace se ve Španělsku již řeší příslušnými orgány. Klienti se cítí podvedeni. Za Booking se tím nic nemění, i když ubytování zmíněné v článku u nich již nenajdete. Nebo možná ano, jen se přejmenovalo.
Lze se dočíst i o případech, kdy nebyla vrácena kauce 450 eur. Důvod se vždy najde. Například byl třeba víc než jen běžný úklid nebo záminky jako údajné kouření v apartmánu.
Při nezvládnutí check-inu v rozmezí 16-20h Vám propadne celá rezervace a ubytování se ruší i na následující dny.
Dokonce se v recenzích píše i o švábech. Původní idea sestry, že by za sebe do ubytování poslala někoho jiného, vzala za své.
Na Bookingu nahoře v popisu ubytování chybí podmínka věku ve formě varování. Přijde mi dost důležitá, pokud následně ubytovatel odmítá stornovat. Podmínka je „utopená“ až ve spodní části. Lze ji velmi snadno přehlédnout.
Je tedy na vině jen nepozorný čtenář? Přiznám se, ani já bych takovou podmínku nečekala. Nechápu ani to, proč platforma nevyžaduje aktivní odsouhlasení této informace při rezervaci. O problému Booking ví již několik měsíců.
Cituji z jejich zásad komunity: „Můžete však nastavit rozumná omezení minimálního věku nutného pro ubytování hostů … a jsou v souladu s platnými právními předpisy.“ + „naše odhodlání dělat vše, co je v našich silách, abychom z našich platforem odstranili všechny formy nezákonných předsudků, diskriminace…“
Cituji z Identifying and preventing discrimination: „Co je diskriminace?
Na naší platformě se zavazujeme usnadňovat cestování bez nezákonné diskriminace. Diskriminace je akt nespravedlivého zacházení s jednotlivcem nebo skupinou na základě osobních vlastností, včetně jejich rasy, … věku, …“
Kam se tyto zásady Bookingu poděly?
Snaha vše řešit přes tři různé linky supportu i přes veškerá upozornění na výše uvedené i na vlastní zásady a nelegálnost skončila u: „Je nám to líto, vyřeš si sama s ubytováním, máš číst.“ Podmínka věku je ok. Online článek je nezajímá. Negativní recenze ubytovatele je nezajímají.
Zjistila jsem, že Booking zvesela ignoruje i platformu Vaše stížnosti, která je založena na dobrovolnosti. Kvalita jeho služeb údajně upadá již delší dobu, jak se lze dočíst zde.
Můžete mi někdo říct, proč bych měla využívat jejich služeb a nenechat se okrást napřímo? Dosud nepřišla ani nabídka částečného vrácení peněz/kreditů ve formě provize, kterou Booking z každé rezervace inkasuje.
Edit: Ubytování mělo hodnocení 7,4. Pravděpodobně na základě našich upozornění již není dostupné a bylo sloučeno s Premium Mármoles Apartments s hodnocením 5,5.

Původní název ubytování a hodnocení