Hlavní obsah
Nakupování

Počkejte na obsluhu aneb Proč nesnáším samoobslužné pokladny

Foto: Freepik

Mají mi nákup usnadnit a zrychlit. Ale i když udělám vše správně, stejně zdržují. Proto nesnáším samoobslužné pokladny.

Článek

Ve většině supermarketů jsou samoobslužné pokladny běžnou věcí. Se svým nákupem nemusím do fronty ke klasické kase s pokladní, ale mohu jít do tohoto vyhrazeného prostoru. Obvykle se k volné samoobslužné pokladně dostanu bez čekání. A začínám markovat svůj nákup. V tu chvíli ale začíná skutečné peklo, na které mě nikdo před tím nepřipravil.

Nesedí hmotnost

Samoobslužné pokladny fungují na jednoduchém principu. Načtete zboží, které položíte na váhu. Když vše sedí, je to ideální stav. Ale někdy se stane, že má váha s hmotností zboží problém. Je správně namarkmované, zaevidované, ale pokladna hlásí, že hmotnost nesedí. Co to znamená? Zásek a nutnost čekat na otrávenou obsluhu.

Špatná cena

Že je na regálu jiná cena než ta, která je na monitoru pokladny, to se může stát. Jak na té samoobslužné, tak na té klasické. Problém je ale zboží ve slevě, se speciální cenovkou, s unikátním čárovým kódem. Pokud ten původní není dostatečně přelepený a vy si nedáte pozor, který skenujete, je tu problém. Na displeji máte jinou cenu, než ukazuje zlevněná cenovka. A je třeba volat obsluhu kvůli stornu a zboží načíst znovu.

Ověření věku

Pokud v košíku nemám pivo, víno nebo tvrdý alkohol, myslím si, že mám vyhráno. A že se mě věková kontrola netýká. Ale to je chyba. Dneska je potřeba věk ověřit třeba i ve chvíli, kdy si kupujete čistič toalety. Takže další zdržení než obsluha odkliká, že jsem opravdu plnoletá a že si daný prostředek skutečně kupuji na úklid, ne s cílem někomu ublížit, nebo ho otrávit.

Neočekávané zboží

Tahle populární hláška často souvisí s nesedící hmotností, ale mnohdy se může objevit jenom tak. Prostě rovnáte namarkované zboží na váhu a najednou problém. V taškové zóně je neočekávané zboží. No jo, ale které to jako má být? Problém někdy zvládnete vyřešit bez obsluhy, ale jindy ji prostě zavolat musíte, aby danou chybu odmazala. Ach jo.

Anketa

Využíváte samoobslužné pokladny?
Ano, pravidelně
26,7 %
Jen občas
20,5 %
Ne, nikdy
52,8 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 984 čtenářů.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz