Hlavní obsah
Hobby a volný čas

Jak jsem využívala „babských rad“ z časopisů a internetu

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Babské rady jsou často nesmyslné

Článek

Kamarádka mně radila, abych využívala takzvaných babských rad. Jsou prý ekologické a zdarma. Dám-li levanduli do skříní, žádní moli se tam neobjeví. Na zahradě jsem otrhala plnou hrst levandulových květů, dala jsem je do gázového pytlíčku, pověsila na chalupě do šatové skříně, odjela na dovolenou a těšila se, jak jsem ekologicky zachránila šatstvo. Po příjezdu jsem byla skutečně překvapena. Molové si v sáčku udělali svoje líhniště. Asi jim ta vůně vyhovovala. Bylo jich tam plno. Další rada s levandulí byla tato: Španělští slimáci nenávidí vůni levandule. Asi mám na zahradě nějaké potvory se ztrátou čichu. Z jednoho keříčku jsem jich vytahala 25.

Další rady se týkaly vaření. Když vaříte zelňačku, dejte do hrnce brambory na kostičky, kmín, vodu a kysané zelí. Po uvaření brambor.....Tak to nejde. Brambory dohromady se zelím se nikdy neuvaří. Chce to uvařit brambory, potom přidat zelí a jen málo vařit pro záchranu vitamínů. Podobné rady jsou pro supersladkou kukuřici: Dejte do vody šách kukuřice, přidejte sůl a vařte do změknutí zrn. Je to dobrá rada, ale ne pro jídlo, ale pro získání nábojů do krátkých palných zbraní. Tak jsou zrna ztvrdlá. Správně: Uvařit ve vodě, posolit až hotové.

Jiné aktuální rady se týkají červivých třešní a hub. Třešně dát do mísy s mírně osolenou vodou a červi vylezou. Nejsou to sice červi, ale larvy mouchy, ti sice vylezou, ale jejich exkrementy, lidově zvaná hovínka, tam zůstanou. Přeji dobrou chuť. Obdobně je to s larvami, které se vylíhly z vajíček nakladených mouchou do houbových noh. Nejlépe je takto znehodnocené houby usušit. Červi vypadají, hovínka zůstanou. Nejsem na tom zase tak špatně, abych musela ty exkrementy jíst. Zásadně červivé houby nenosím domů, ty nechávám hned v lese.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz