Hlavní obsah
Lidé a společnost

„Byla jen mou fanynkou,“ vyčítal své matce Alain Delon. Nenasytný v touze po lásce

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Georges Biard / Creative Commons Licence 3.0 Unported

Se svou dcerou Anouchkou na festivalu v Cannes před čtrnácti lety. Nechyběla ani na otcově sobotním soukromém pohřbu

Otec a matka se Alaina Delona vzali, když mu byly čtyři roky. Znovu jej přijali z donucení - po smrti jeho pěstounů. Pak se proslavil a „najednou si vzpomněli, že mají syna“, což nechápal.

Článek

„Chci být milován tak, jako miluji sám sebe,“ prohlásil před lety Alain Delon (1935-2024) s arogancí jemu vlastní. Zdálo se, že je k tomu doslova předurčen. Démonická krása se u něj snoubila s osobním šarmem a tvůrčí talent mu přihrál slávu i peníze. Pod tímto blyštivým hávem však herec ukrýval nezhojenou jizvu. „Záhy jsem poznal, co je odloučení, opuštění a osamělost. Jak máš chápat, že se tě rodiče zbaví ve věku pouhých čtyř let? Nebyl jsem jejich prioritou,“ přiznal Delon před šesti lety pro magazín Paris Match. Nikdy své rodiče neviděl spolu, protože ho měli ve střídavé péči. „Každý na jiném břehu, a já na ostrově mezi nimi,“ líčil svou situaci v raném dětství.

A to byla ještě ta lepší varianta. Jeho otec François Delon, ředitel kina na předměstí Paříže, a matka Édith, uvaděčka tamtéž, se totiž v roce 1939 rozvedli. Každý si založil nové rodiny a malého Alaina se zcela vzdali, byl dán do výchovy k pěstounům. Pouze jejich smrt zapříčinila, že se opět shledal se svými biologickými rodiči. Střídavě pak mezi nimi bloudil jako nechtěný a mimořádně vzpurný balvan (z jedné internátní školy ho vyloučili kvůli rvačce, z další zase pro krádež motorky ředitele ústavu). Nepřekvapí, že se ho později z obdobných důvodů zbavila i armáda, kam narukoval v 17 letech…

Světská sláva lásku dává

„Existují prázdné prostory, které nikdy nebudou vyplněny. A i když jsem žil se ženou, když jsem miloval ženu, cítil jsem se sám. Vždycky jsem to tak cítil. Tato osamělost, kterou jsem vždy nosil s sebou, pochází určitě z mého dětství,“ mínil o tom Delon.

Foto: repro foto / Wikipedia Commons - volné dílo

Po boku Jeana Gabina na vrcholu slávy v krimi thrilleru „Sicilský klan“ (1969)

S oběma rodiči se sblížil, až když se stal slavným. „Najednou si vzpomněli, že mají syna. Moje matka si začala říkat paní Delonová, i když její příjmení bylo Boulogneová. Stala se mou fanynkou, ale ne matkou. Pokud jde o otce, ten mi byl na sklonku života bližší. Jenže to všechno nevynahrazuje, co jsem jako dítě postrádal, co mi nebylo dáno – lásku mých rodičů,“ řekl ve své mediální zpovědi z roku 2018.

Dokázal však být kritický i sám k sobě. Jeho vztah k oběma synům, Anthonymu (59) a Alainu-Fabienovi (30), poznamenalo neustálé napětí a dlouhá období odcizení. „Nejsem si jistý, jestli jsem jim byl dobrým otcem, i svým vnoučatům. Byl jsem připravený? Tomu nevěřím,“ připustil před týdnem zesnulý Alain Fabien Maurice Marcel Delon.

Seznam zdrojů:

https://en.protothema.gr/2024/08/19/alain-delon-angel-or-devil-childhood-traumas-and-his-relationships-with-women-and-his-children/

https://www.parismatch.com/People/Alain-Delon-La-beaute-elle-etait-la-1436126

https://en.wikipedia.org/wiki/Alain_Delon

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz