Hlavní obsah
Lidé a společnost

Co vše je schopný udělat influencer pro zvýšení počtu sledujících?

Foto: Pixabay

Zdá se, že někteří úplně všechno. Americká influencerka se zachovala bezohledně, necitelně a krutě a zděšená je celá Austrálie.

Článek

Přiznám se, že i mě vytočilo video, kde dotyčná utíká v náručí s pištícím mládětem vombata směrem k autu, zatímco ji pronásleduje zoufalá matka vombata. Je pravděpodobné, že způsobila oběma velké trauma a malému možná i zranění při běhu, když jej nechala volně viset na svých rukou. Na videu jí sekunduje smějící se kameraman.

Foto: Pixabay

vombat

Pobouřila všechny a odjela rychle z Austrálie poté, co jí úřady hrozily zrušením víza. Pod videem Australané kritizovali její šílené chování a vyzývali ji, aby zemi opustila. Sama „pachatelka“ tohoto nepochopitelného a zvráceného činu zřejmě vůbec nepochopila, co provedla. Na svém novém účtu na TikToku napsala: „Všichni jste se zbláznili… nenávist je momentálně příliš velká na to, abych ji zvládla.“

Kritika se snesla na dotyčnou i z nejvyšších míst australské politiky. Poté, co odjela ze země, se vyjádřil ministr vnitra Tony Burke a odjezd okomentoval slovy: „Nikdy nebylo lepšího dne, kdy být mládětem vombata v Austrálii“. Premiér Anthony Albanese vzkázal, aby Jonesová zkusila štěstí s jiným zvířetem, které by se dokázalo víc bránit. Třeba ať zkusí vzít mládě matce krokodýla.

Influencery nesleduju, tento druh zábavy mě fakt míjí a přišlo by mi to jako ztráta času, ale každý podle svého. Influenceři nebo spíše ovlivňovači spotřebitelů jsou využíváni v marketingu a cílem je především přimět lidi, aby dělali věci, které by jinak nedělali, kupovali produkty, které si koupit nechtěli. Jedná se o nátlak, který není hned viditelný a lidé jej jako nátlak nevnímají.

Sama jsem v marketingu pracovala hodně let, jsem vůči jakýmkoliv reklamám imunní a některé praktiky považuji za hanebné a sama bych je nikdy nepoužila.

Co na to psycholog:

K hlavním lidským potřebám, na které skrytá manipulace útočí, patří potřeby emocionálního bezpečí a jistoty, příslušnosti k určité skupině, ujištění o své vlastní hodnotě a posílení svého ega. S produktem, který si lidé kupují, se často snaží získat aspoň částečně identitu člověka, který jim imponuje, tedy identitu, s níž se cítí lépe a jistěji. Nákupy a spotřeba určitých předmětů se tak stávají náhradní cestou uspokojení osobních potřeb. Více na odkazu níže.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz