Článek
Síť se bude dál rozšiřovat, nicméně po důkladné revizi budou uzavřena některá výdejní místa a přesunuty Z-BOXy v místech, kde je v blízkosti jiná alternativa.
Před zrušením některého výdejního místa je posuzováno, zda se nacházejí v blízkosti alternativní výdejní místa, vytíženost daného místa, vhodnost, dostupnost nebo vzdálenost lokality. U více než 70 % zrušených míst je jiná pobočka dostupná ve vzdálenosti do 300 metrů.
Zvyšování kapacity samoobslužných Z-BOXů souvisí s jejich oblibou z důvodu vyzvedávání zásilek bez omezené otevírací doby, a to kdykoliv i o víkendu.
Výdejní místa vznikala na základě jejich registrace na webu, kde je k dispozici registrační formulář. Takové partnerství bylo jistě výhodné pro podnikatele, protože další služba na provozovně přivedla nové zákazníky, Zásilkovna zařídila reklamu výdejního místa a v neposlední řadě je důležitá samozřejmě provize za vydávání zásilek.
Domnívám se, že Zásilkovna je pro podnikatele výhodnější než obráceně. S tvrzením, že jim drobní živnostníci pomohli vyrůst, se asi nedá moc souhlasit. Pokud vím, nebylo třeba nikoho přemlouvat, podnikatelé se hlásili sami a na některých místech či městech kolem nás je tolik výdejních míst, že se divím, že jsou vůbec využity. Nebo právě nejsou, a proto Zásilkovna některá místa ruší.
Výdejní místa, jak jsem psala, spolupracují na základě registrace, kterou sami podnikatelé provedli. Spolupráce je založena na jiném právním základu než jiné právní vztahy, nejde tedy o pracovně právní vztah, a nejde je tedy srovnávat. Výdejní místa přinesla podnikatelům jistě různé výhody, o tom nelze pochybovat. Ale nic není navždy.
A změny, které Zásilkovna se svým provozem provádí, jsou celkem logické a je to jistě její právo.
Proč upravujeme síť výdejních míst a Z-BOXů? | Blog Zasilkovna.cz