Hlavní obsah

Co je falešné a skutečné já

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Creative Commons / CC0 (volné dílo)

1067

Skutečné já je to ve mně, co chce mé dobro. Parazitické já mě používá jako věc, která mu slouží k naplnění svých cílů.

Článek

Příkladem jsou lidé, kteří věří, že po nich někdo jde, že se musí zabít nebo že musí zabít někoho jiného. Tady je příklad z biologie. Tomu odpovídají masoví vrazi.
Většina z nás ale má místo parazitického jen falešné já, které se snaží, aby aspoň v nepodstatných věcech jsme i něco dostali.
Abychom tomu to uviděli, musíme připustit možnost, že v nás může být „cizí“ vědomí.

Pro naši víru ve svět a v jeho fungování je to ale nepřijatelná představa. A tak raději věříme, že jsou lidi psychiatricky nemocní a snažíme se je léčit léky. Ani já bych tomu nevěřil, kdybych to na vlastní oči neviděl celé roky a přesto to neviděl. Až když jsem vážně onemocněl a chtěl být zdravý, tak jsme zjistil, jak to je. A teď to poznávají i ti lidé, kteří to chtějí zažít změnu, jaká se jim může stát, když svá parazitická a falešná já odložíme a osvobodíme se ze svého otroctví.

Přičemž většina lidí hledá svého otrokáře venku

A přesně to ten skutečný váš otrokář chce. Protože dokud hledáte venku, on je v bezpečí.
Takže všichni lidé, kteří nechtějí otroctví a obviňují z něho USA, Brusel, Fialu, Babiše, Rusko, bohaté, mocné, Židy, liberály, konzervativce, muže, ženy, pravice nebo levici jen sedli na lep skutečnému svému otrokáři.
Ti lidé, kteří vidí jen dobro v USA, Bruselu, Fialovi, Babišovi, Rusku atd. sedli na lep jen opačným směrem. Protože ten, kdo je sám za sebe, tak vidí v každém člověku něco dobrého a něco zlého. I v sobě.

Protože nejlepší je otrokář, kterého nikdo nevidí. A když už ho někdo cítí, tak vás navede ven, abyste nezačali hledat, kde je.
Protože čím víc budou lidi bojovat jeden proti druhému, tím ve větším bezpečí budou vaši otrokáři.

Jestli chcete být skutečně svobodní

Pak je potřeba se podívat tam, kam se nechcete podívat. Dovnitř do sebe. A zeptat se sám sebe: Ty, který říkáš, že jsi já, jsi mou součástí v užším slova smyslu? Když jste schopni vnímat sebe, dostanete odpověď. Když ne, buď zůstanete otroky nebo si najdete někoho, kdo vám pomůže tak, že budete cítit změnu, po jaké toužíte.
Nebo provedete revoluci a tato revoluce začne požírat vlastní děti, tedy i vás.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz