Hlavní obsah
Láska, sex a vztahy

Důvod k rozchodu?

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Jiří Vítek / Seznam.cz

932

Otázka skupině: Chtěla bych slyšet i názor ostatních… Chodím s přítelem asi rok a před půl rokem jsem skončila s kouřením.

Článek

On je stále silný kuřák a mně to strašně vadí. Nejde mi vlastně o nic, než pach těch cigaret. Vadí mi, jak zapáchá, nechci mu dát pusu, mít s ním intimní kontakt. On přestat kouřit nechce, říká mi, že cigarety miluje. Myslíte, že to je důvod k rozchodu? Protože já myslím, že ano…“

Určitě se rozejděte.

Proč? Protože vy už jste se rozhodla. A jediné čemu nerozumím, je, jak může naše hlasování ovlivnit vás. Takže kdyby tady bylo 80% lidí pro pokračování vašeho vztahu, přijmete rozhodnutí většiny? Já doufám, že ne. Protože vaše otázka jen znamená, že chcete ujištění, že jste se rozhodla správně.
Ale proč se neumíte rozhodnout sama za sebe? To je otázka, kterou byste si měla položit.

Proč chceme přitakání druhých

Velmi pravděpodobně proto, že nevěříte sama sobě. A protože jste dala návodnou otázku, tak velmi pravděpodobně dostanete návodnou odpověď.
A možná je tam ještě něco dalšího: Když budu mít někoho, za čí rozhodnutí se můžu schovat, pak se na něho budu moci zlobit, když se rozhodnu špatně. A pokud mám pravdu, tak je dobře i pro vašeho partnera, když se s ním rozejdete.

Ale hlavní důvod, proč s ním nemáte být.

Vy ho totiž nemilujete. Kdybyste ho milovala, tak byste ho přijala i s jeho chybami. Protože není na světě člověk bez chyb. Ale jsou chyby, které na tom druhém miluju. A pak jsou chyby druhého, které miluju, protože miluju jeho.
A vy se dobře podívejte na svůj život. Možná nejste schopná milovat někoho, kdo se chová jinak, než jak byste si vy přála. Což znamená, že jste bezpodmínečnou lásku nedostala ani od svých rodičů.
Ale než se na ně začnete zlobit, uvědomte si, že ani oni ji nedostali od svých rodičů. A takhle půjdete do minulosti, až nakonec velmi pravděpodobně se dostanete k mámě nebo tátovi, který zemřel dřív, než se vaši předkové mohli vyživit láskou. To děláme běžně v hlubinných konstelacích. A rekord mám přes 50 generací, které všechny trpěly. A když to tam napravíme, tak najednou procítíte svou schopnost milovat. A úplně se změní váš život. A pak si velmi pravděpodobně najdete svého rytíře na bílém koni, protože vy už ho budete umět milovat. A tak si najdete muže, který vás miluje víc, než své cigarety.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz