Hlavní obsah
Seberozvoj

„Já si sama uzdravila strach ze psů“

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Jiří Vítek / Seznam.cz

Skutečné uzdravení je takové, že si ani nevzpomenu na to, že jsem měl problém, který mě předtím dlouho trápil.

Článek

Hlubinné konstelace fungují

Dnes se mi pochlubila jedna klientka: „Představ si, já si pomohla sama. Bez tebe. Vždy jsem se bála psů. A asi před týdnem jsem si sama zkoušela pomoct a pracovala na svém strachu ze psů. A dnes za mnou přišla kamarádka s obrovským psem. Do dneska jsem ho oslovovala nejméně ze vzdálenosti 1 metru. Víc se ke mně nesměl přiblížit. I když ho znám od malého štěňátka. Ale dneska jsem na to, že mám strach, úplně zapomněla. A ten pes měl strašnou radost, že mě viděl. Kamarádka mi řekla, že takovou radost u něj nikdy neviděla. A já se s ním začala ňuchňat. Až pak, když jsem šla pro čaj, mi najednou došlo, že bych se vlastně měla bát. A pak mi došlo, že se nemusím bát, i když jsem se bála psů asi od 12 let. Já mám takovou radost. Já to udělala sama. Bez tebe.

Já mám největší radost, když už mě klient nepotřebuje

Moje mamka mi ještě před několika lety říkala: A co budeš dělat, až to všechny ty lidi naučíš? Z čeho budeš žít?

A já jí vždycky odpověděl: Až se to všichni naučí, tak já se naučím něco dalšího.

Protože mě by nebavilo, abych byl jako psychoanalytik první generace a žil jen z 20 klientů, kteří by ke mně chodili roky a nic moc by se v jejich životě nezměnilo. Sice bych měl hodně peněz, ale neviděl bych na nich žádnou skutečnou změnu.

Skutečné uzdravení je takové, že si ani nevzpomenu na svůj starý problém

Bohužel takové uzdravení se nevidí pokaždé. Většinou jsem schopen dát klientům uzdravení jen po kouscích. Ale i přesto jsou lidé, kteří se totálně změnili. A z nabručeného člověka, se kterým se nedalo žít, je najednou člověk, se kterým chce žít i žena, která předtím přemýšlela nad rozchodem. Z ženy, která svého muže viděla jako usedlého muže, který ji zabezpečí. Sice bych měl hodně peněz, ale neviděl bych na nich žádnou skutečnou změnu. Symbol mužnosti a už nemá potřebu být ve volném vztahu.

Z člověka, který před 3 lety po mrtvičce uvažoval o sebevraždě a pak o tom, že nějak svůj život dožije, je teď člověk, který píše tento článek a je strašně vděčný paní Košlerové za to, že o mě napsala článek plný lží a tím mě donutila se postavit celé instituci, která je za ní.
Z člověka, který nebyl schopen dlouhodobějšího vztahu, než na týden a byl nespokojený ve své práci je člověk, který má ženu a práce ho baví.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz