Hlavní obsah

Já ten problém řeším pořád, už jsem zkusila všechno a žádný výsledek

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Jiří Vítek / Seznam.cz

Mám pro vás špatnou zprávu: Když problém řešíte a pořád jste ho nevyřešila, tak pravděpodobně děláte věci, které k vyřešení problému nemohou vést.

Článek

Protože když se snažíte sníst polévku vidličkou, tak se nenajíte a ještě ke všemu se zbytečně zapotíte zbytečnou snahou.

Na začátku byl dotaz: „Přítele syn je ADHD. Ve škole problematický a doma ještě horší. Dělá mi naschvály, je strašně vzteklý a výbušný, jen proto že se mu něco řekne, že má udělat. Poslední dobou ho pořád řešíme. Už nejsme my dva, ale my tři. Jak bude jemu, jak on se cítí, jak on to bude mít. Na mě se už vůbec nemyslí a jsem z toho špatná. Nechci ho ztratit. Jen teď vidí jen jeho, upřednostňuje jen jeho přede mnou. On má pravdu, on se snaží … ON … Otáčí to proti mě .. já jsem to špatně řekla, já jsem to mohla udělat jinak, pořád jen já, já se mám změnit. Když jsme doma sami, pořád něco. Přijede tatínek z práce a andílek, jak kdyby se nic nestalo. Já už nevím jak dál. Pořád to řeším já, on jenom čeká a čeká, jestli se to spraví. Přítel má tu volnou liberální výchovu, že nechává dítě se samo rozvinout, ale pak trpím já a já už to psychicky nedávám.“

Když chcete něco vyřešit, musíte najít příčinu. Takže jsme se ptal: „Váš partner asi nechce slyšet negativní věci o volné výchově, že?“ „Přesně.“

Jak jsem to věděl? Protože kdyby je chtěl slyšet, uslyšel by je už od své partnerky. Tím jsem si byl jistý, ale druhý dotaz může mít dvě odpovědi: „Asi byl veden velice přísně, mám pravdu?“ „Ano.“
„Takže on vlastně nechce volnou výchovu pro syna, ale chce ji pro sebe.“ Tomu paní nerozuměla, tak jsem totéž řekl ještě jinak: „No on je tak emočně zatížen tím, že jeho výchova byla tvrdá, že chce volnou výchovu, ale ne pro svého syna, ale ve skutečnosti chce zachránit sebe.“
„Tak to slyším po prvé, možná je to tak.“

Moje výchova je taková, jakou jsme si přál já od svých rodičů

A proto nejliberálnější výchovu mají často rodiče, kteří jako děti byly předmětem kruté výchovy. Protože už nechtějí svým dětem dát to, co sami zažili. A jejich děti zažijí důsledky volné výchovy a protože nebudou chtít, aby jejich děti musely prožít stejné utrpení, tak oni zase budou mít tendenci k tvrdé výchově.

Ale to bohužel neví ani psychologové, protože ti většinou vidí problém jen tady a teď a jen v tom „nemocném“ jedinci. Zatímco konstelatéři a rodinní psychoterapeuti vidí problém aspoň v celé rodině.

A hlubinné konstelace vidí problém ještě i v čase. Takže si všimli, že tvrdá výchova v jedné generaci vede někdy k liberální výchově v další generaci. A proto nejsou překvapeni nárůstem psychických problémů u mladé generace. Protože za to může z malé části internet a covid, ale je to zejména důsledek volné výchovy.

Správná není ani liberální ani tvrdá výchova

Správně je děti netrestat, ale učit je, aby se učili z následků svého chování. Ale to můžou až rodiče, kteří mají své dětství uzdravené aspoň zčásti.

Když otec nechce být otec, ale kamarád

Aby rodina mohla fungovat, musí být rodiče větší, než děti. A rodiče musí stát při sobě.

A co se děje tady? Muž nechce přijmout svou zodpovědnost. „On jen čeká, jak se to vyvine….Nechce to řešit, buď uteče nebo je ticho.“

A žena si našla muže, který není MUŽ, ale je chlapeček. A diví se, že chlapeček nestojí při ní, ale stojí při větším chlapečkovi. A dokud tohle ta žena neuvidí, tak se bude trápit, bude pořád řešit první poslední, ale bez vyřešení příčiny není šance na změnu.

Když si žena uzdraví, proč si neváží sama sebe,

tak se všechno změní. Už se přestane obviňovat, ale dá svému muži šanci dospět v muže a třeba i časem v MUŽE.

A pokud tuto šanci její muž nevyužije, najde si jiného muže, o kterého se bude moci opřít a její rodina dostane řád.

Připojte se ke skupině O zdraví a vztazích

https://www.facebook.com/groups/dotazyzdravi Tam se snažíme o spolupráci klasické medicíny a vědoteriky. Vědoterika je to nejlepší a nejúčinnější z ezoteriky vybrané na základě vědeckého pozorování výsledků.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz