Hlavní obsah
Psychologie

Návod pro ty, co chtějí přestat pít

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Jiří Vítek / Seznam.cz

Kdysi dávno jsem udělal kurz, který se jmenoval Hubnu s radostí. A udělal jsem ho pro ty, kteří mě uháněli, abych udělal něco, po čem oni zhubnou.

Článek

Ale já jsem uměl udělat kurz jen pro ty, kdo se chtěli naučit mít rádi. Mohl jsme udělat kurz, kde se lidé naučí poděkovat svým kilům navíc za to, že tady byly a že už mohou odejít pryč, když budou chtít.
Udělal jsem tento kurz jen jednou. A pak jsem na něj zapomněl, protože přeci hubnutí je věc náročná a složitá. A já nevím skoro nic o tom, jak zhubnout.
A pak se to stalo. Po mnoha letech byla na mém kurzu jedna paní z tohoto kurzu a vzpomněla si na to, že tam tehdy s ní byli další dva lidé, kteří byli i na tomhle kurzu. A ona to uviděla. Všichni 3 byli o desítky kil lehčí než před kurzem. A teď mám silný pocit, že by se měl udělat na stejném principu podobný. A že si ho můžete udělat vy sám pro sebe:

Opouštím svou závislost s radostí

Nevěřím, že bude fungovat pro ty, co nechtějí přestat pít. Protože já neumím udělat kouzlo, aby někdo přestal pít. Já umím pomoct jen tomu, kdo už to chce.
Jsem si téměř jistý, že k účinnosti nebude stačit, co je napsáno v tomto článku. Ale můžete začít.

Co můžete udělat vy sám:

- Poděkovat alkoholu za to, že vám byl věrným společníkem v dobách dobrých i zlých. Možná mu poděkujete i za to, že vám nahrazoval i ženu nebo děti.
- Poděkovat mu za to, že vás nikdy neopustil. A poprosit ho, aby byl tak hodný a opustil vás on sám.
- Poděkovat mu za všechny úžasné zážitky, které jste s ním měl. A slíbit mu, že si je budete pamatovat a nezapomenete na ně.
- A neslibujte mu nic, co nedokážete splnit. Protože alkoholu je to jedno. Když nebudete pít vy, ono se najde dost jiných. A když budete, on to nedělá, aby vás zahubil. On vám jen pomáhá, abyste zapomněli na svůj smutek, stydlivost, strach. Prostě na sebe. A v tom je skoro mistr. I když skuteční mistři to umí třeba jen po jediné dávce. Že na všechno zapomeneme. Protože umřeme.
- A jestli budete chtít, tak můžete své strachy a úzkosti řešit. To umím. A pak se Vy sami rozhodnete, jestli služeb alkoholu chcete dál využívat. Nebo jestli chcete žít.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz