Hlavní obsah
Finance

Proč platíte drahý telefon a internet?

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Seznam.cz

Také vám vadí, že jsou naše telekomunikační firmy nenažrané? Že chtějí za své služby víc, než je zvykem skoro všude. Ale objevila se nová služba, díky které já ušetřím více, než třetinu.

Článek

Dnes je normální podpultová cena u o2 za 2 čísla, televizi a internet 960 Kč. Že platíte víc? Vy ještě nevíte, jak si o tuto cenu říct? Postup je jednoduchý, ale musíte pro to něco udělat. Protože si nejsem jistý, zda je férové to tady napsat, tak to tady nezveřejním a kdo bude chtít vědět postup, tak si o něj napište. Ale pravděpodobně už ho všichni znají.

Ale pak je tady ta možnost ušetřit 300 Kč měsíčně

Je to jednoduché. Stačí si udělat účet u Airbank a každý měsíc máte slevu 300 Kč, když platíte za služby více, než 600 Kč.
Ale je tady pár ale. Ty základní jsou uvedeny v podmínkách.
Ale pak je tady ještě jedno ale, které jsem nechtěně objevil já. O tom, že si tento účet zřídím, jsem věděl už pár dní. Ale protože jsem se o této možnosti dozvěděl až na konci měsíce, tak jsem nespěchal. A když jsem kvůli něčemu jinému musel jít na pobočku operátora, tak jsem chtěl udělat dobrý skutek a udělal si ten účet přímo u něj.
Vím, jak podobné akce většinou fungují, proto jsem mu přidal práci, aby dostal za mě odměnu. A jestli ji nedostane, tak je to pořád jeho práce.
Ale důkladně jsem se ho zeptal, jestli je to všechno v pořádku, jestli už nemusím nic dělat, abych dostal odměnu. A když mě ujistil, že ano, že odměnu dostanu a že to mají propojeno s Airbank, tak jsem spokojeně odešel domů.
A pak poslední den v měsíci jsem zjistil, že platba z mého nového účtu neodešla, protože odešla z mého starého účtu.

Kdyby to byla má chyba, rád přijmu následky

Ale protože jsem zrovna čekal ve frontě na přezutí auta, tak jsem se vydal do boje s větrnými mlýny.
Nejdřív jsem volal do o2. Nejde to. Pak jsem volal do Airbank. Mám smůlu. Paní byla sice moc milá. Ale já už poznám, kdy je člověk skutečně milý a kdy má jen velmi dobrý výcvik, jak komunikovat s problematickým zákazníkem. A já nechci být ovce, která je ke všem hodná, jen k sobě ne.
Takže milá paní asi desetkrát použila naučenou formulku, že jí to je moc líto. Poprvé jsem jí to věřil a poděkoval jí za to. Podruhé taky. Podesáté jsem jí řekl, že opravdu moc dobře umí metodu přeskakující desky, ale že já ji umím taky. A protože jsem já chybu neudělal, tak znovu už podesáté ji prosím, aby to předala svému šéfovi. Už jsem byl docela naštvaný, tak jsem přidal i něco v tom smyslu, že jim tedy udělám špatnou recenzi. A ejhle, to zafungovalo a najednou napsala zprávu o tom, co se stalo.

Můžete mít sebelépe vycvičené lidi.

Když omluva nejde ze srdce, je to na nic. A pak taková omluva může mít opačný efekt. Protože mě osobně vadí víc neupřímná omluva, než když mi někdo natvrdo řekne, že na mě s… Sice to je horší zpráva, ale aspoň je upřímná.
Já jsem sice nevěřil tomu, že by to mohlo mít nějaký efekt, ale aspoň formálně mi bylo učiněno zadost.
Tak jsem znovu zavolal do o2. Původně jsem se chtěl zeptat, zda bych mohl poslat 600 Kč dopředu, abych nepřišel o slevu, ale zjistil jsem, že jakákoliv moje metoda by nefungovala. A to mě hned napadly 3.
Takže jsem udělal svou fintu. Která nemůže fungovat, když člověk není v právu. Ale protože přede mnou už byla jen asi 3 auta, tak jsem neztrácel čas s asistenty a šel přímo k věci. A najednou byla sleva možná.

Když si uděláte účet u Airbank,

nevěřte nikomu, že to udělají za vás. Já jsem blbec myslel, že mají tu svou akci tak promakanou, že už to jde automaticky. Nejde. Musíte změnit trvalý příkaz u o2 a pak ho nastavit u Airbank.
Ale ve středu na mě čekalo milé překvapení. Zavolala mi další milá paní z Airbank a moc se mi omlouvala a nejen že jsem dostal 300 Kč zpět, ještě mi nabídla dalších 150 Kč „na usmířenou“. Nevím, jestli by to udělala každému zákazníkovi, nebo jestli to bylo dáno tím, že jsem řekl včera o tom, že o tom napíšu článek. V každém případě jsem byl za svou námahu odměněn. A v podstatě za hodinu práce jsem dostal svou hodinovou sazbu. Což bylo úžasné, protože zatím vždy jsem byl navýsost spokojený, když mi dotyčná společnost aspoň vrátila, co mi bylo vzato. A před pěti lety i to bylo výjimkou.

Cítím se být vázaný mým slibem, i když jsem ho učinil za podstatně jiných okolností. Takže jestli touto cestou půjde Airbank i dál, tak má u mě několik velikých plus.

Jděte k Airbank, aby i druzí operátoři museli jít podobnou cestou

Protože jak jinak můžete dostat slevu každý měsíc na vyúčtování telefonních poplatků. A díky tomu všemu je nabídka od o2 okamžitě nepřekonatelná. A moc doufám, že zareagují ostatní operátoři. A tenhle článek je tady proto, abychom dali všichni najevo druhým operátorům, že když nezlevní, tak půjdeme k o2. A oni pak budou muset zlevnit. Je mi jedno, jak to udělají. Ale nechci platit víc, než bych platil jako občan okolních zemí.
Tenhle článek není reklama na o2. Každý chce zisk. Ale už poněkolikáté se potvrdilo, že o2 není nejlepší operátor v ČR, ale ze všech špatných operátorů je ten nejméně špatný. Aspoň pro mě. Kdyby se tady objevil 4., šel bych ihned k němu. Ale to kvůli politikům nehrozí.

A informace pro všechny, kteří se bojí ozvat

Když se neozvete, dotyční nebudou vědět, že mají problém. Takže si prosím zapamatujte, že tím jim děláte tu nejlepší službu. Samozřejmě ne všem. Ti, co chtějí Vaše peníze za nic, nebudou nadšeni.

Ti, co chtějí poskytovat nejlepší služby a za to dostat Vaše peníze s vděčností, ti ano. Tímhle způsobem je rychle roztřídíte.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz

Doporučované

Načítám