Hlavní obsah
Láska, sex a vztahy

Výkyvy nálad u žen jsou nezbytnou součástí jejich ženskosti, nebo příznak nemoci?

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Jiří Vítek / Seznam.cz

784

Má bývalá přítelkyně si udělala jméno i na pojmenování důvodů, proč musí ženy trpět výkyvy cyklu.

Článek

Vzpomínám si, jak těsně před rozchodem (o kterém jsem tehdy neměl ani tušení) mě ukazovala jako příklad toho, kdo na to nevěří. A tehdy jsem v tom byl úplně nevinně. Tehdy jsem opravdu věřil, že ženy musí mít 4 své osobnosti, které se střídají podle toho, jak se mění měsíční cyklus ženy.
A když jsem pak poznal svou současnou ženu, ani tehdy mi nic nebylo divné. Až časem jsme si všiml, že ona je stále stejná. Určitě to není pravda úplná, ale pro mě jako pro muže to bylo fascinující, že kolem ní nemusím našlapovat jako kolem nášlapné miny.
A během těch let, kdy jsme spolu, jsme oba dva zjistili, že za určitých okolností i ona má své dny. Ale tyto dny nesouvisely s měsíčním cyklem, ale s tím, že se objevovaly přesně v tem okamžik, kdy ona nebyla ona. A protože to bylo málokdy, tak to bylo nápadné.
Zatímco kdyby to bylo každý týden, tak by nás to ani nenapadlo. Takže teď už to oba víme a protože na to máme „lék“, tak to téměř vždy po dokončení konstelace přejde.

A od té doby myslím na to, že moje bývalá ze mě cítila

něco, o čem jsem neměl ani ponětí a proč se toho tak moc bála? A hlavně, že možná miliony žen trpí něčím, čím by vůbec nemusely.

Samozřejmě já nejsem žena

a tak nemůžu o ženském těle nic vědět. A ještě navíc jako lékař jsem se učil, že vliv hormonů je úplně nezpochybnitelný.
Ale i přesto: Pokud by některá žena chtěla udělat experiment, jehož výsledkem by mohlo být snížení náladovosti. Tak to může zkusit. Já nejsem žena, takže nemohu nic slíbit.
Kromě lepšího pocitu ze svého těla a přijetí ženskosti. Což je věc, kterou mohu slíbit nejméně v malé míře.

Dodatek od mé současné ženy

„Z mého pohledu přesně Martin vyžral to nejtěžší období, kdy jsem v přechodu byla daleko víc rozházená, než předtím. Takže pro mě je neuvěřitelné, že to neviděl.“

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz