Článek
Dlouhodobě připravovaná akce se tak stala skutečností. Trampský vlak opustil Humpolecký perón 8.6. 2024 a do Čerčan dorazil až 9.6. 2024. Na Humpoleckém nádraží se tak sešlo 140 trampů. Toto by dnes mohl závidět jak pražský Bránik, tak Brněnské 5. nástupiště, kde se kdysi shlukovaly desítky i stovky trampů.
Na Humpoleckém nádraží hrála dechovka, točilo se pivo a tančilo. Věci, které se děly před odjezdem, již dnes patří do historie, pamětníků a kronik. Na perón byla přistavena historická lokomotiva řady 751 T 478.1 známá jako Bardotka se svým 163 litrovým motorem o výkonu 1500 koňských sil a za ní 3 historické vagony a na konci nemohl chybět Hitlák. Zájem o tento vlak projevili i fanoušci železnic a po celou dobu, tak někde stáli fotografové.
Vlak čekalo několik zastávek, Světlá nad Sázavou, Ledeč nad Sázavou a Zruč nad Sázavou. Atmosféra ve vlaku se nechala krájet. Plný vlak trampů s trampskými ikonickými zavazadly. Nebyl vagón, kde by se nehrálo na kytary. Někde se i tančilo. Zábavy bylo tolik, že cesta utíkala nesmírnou rychlostí. V Ledči na nádraží, kde byla plánovaná pauza 2,5 hodiny se rozjel opravdový sejšn, kde se hrálo a tančilo ve velkém. Odsud vlak jel do své poslední zastávky, ve zmíněné Zruči nad Sázavou měl vlak plánovanou odstávku do druhého dne. Zde se tak na nádraží udělal provizorní trampský potlach. Zde se u ohně hrálo až do rána. Všichni si tuto akci pochvalovali. A to, že jsou mezi námi trampové, kterým je přes 70 let, tak nějaké to nepohodlí se spaním nebo výdrž do rána, zde byla úplně zapomenutá. Ráno již plánovaný odjezd do cílové stanice v Čerčanech se nesl ve stejném duchu jako v sobotu. Mohli jsme tak vidět 24hodinové hraní na kytary, banja, mandolíny, ukulele.
To, zda někdy v budoucnu trampové vypraví další trampský vlak, je nejisté. I když tato trampská akce sklidila veliký ohlas jak u trampů, tak na veřejnosti, je plánování vypravit vlastní vlak velice složité a také velmi, ale velmi nákladné.