Hlavní obsah

Dopis hejtmance Petře Peckové (STAN)

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Martin Herman

Paní hejtmanko Středočeského kraje za STAN Petro Pecková, váš dopis s číslem jednacím 059842/2023/KUSK jsem obdržel a přikládám ho ke svojí odpovědi. Jelikož jste z něj udělala veřejný dokument, reaguji na něj tímto otevřeným dopisem.

Článek

Především vás musím opravit, protože na svém Facebooku jsem nezveřejnil žádnou výzvu, pouze text SMS, který obdrželi krajští zastupitelé. Ten jsem uvedl s odkazem na informace v SMS obsažené takto:

„ŘEDITEL KRAJSKÉHO ÚŘADU MANIPULUJE FINANCEMI A VYSTUPUJE NA SEZNAMKÁCH S NEMRAVNÝMI NÁVRHY? TOTO PŘIŠLO DO SMS ZASTUPITELŮM A VEDENÍ KÚ OD ZAMĚSTNANCŮ KÚ. ZDA JE TO REAKCE NA MOJE TRESTNÍ OZNÁMENÍ, TO NETUŠÍM. KAŽDOPÁDNĚ MLČENÍ BYLO PROLOMENO“.

Tento text jsem v diskuzi pod tímto příspěvkem, kde mimochodem váš stranický kolega a krajský radní Petr Borecký použil v souvislosti se mnou slova jako „prase a dezolát“ ještě upřesnil takto:

Foto: Martin Herman

Diskuze FB

„Pokud nejsou pravdivé (zveřejněné informace v SMS – moje pozn.), tak vyhovte tomu, kdo je jejich autorem a píše, abyste je vyvrátili. A pak ho klidně zažalujte. Jestli si to vymyslel, je to trestné. I mně to přijde kontroverzní, proto ten otazník v mém původním statusu. Nic netvrdím. Nicméně jako zastupitel občany prostě informuji.

S tím, že o mně plátek vašeho stranického kolegy psal, že jsem močůvka vytékající do Labe, nebo upocený Jánošík, jsem se také musel nějak popasovat, i moje rodina. Holt veřejně činné osoby to nemají vždycky jednoduché…“

Pokud se ale vrátím k textu zmíněné SMS, tak je třeba říci, že opravdu obsahuje závažná nařčení:

„Zabraňte a zasáhněte protizákonnému jednání ředitele Loušky, který je absolutně nevěrohodná osoba s tristní minulosti a šokující přítomností. Nejen že manipuluje s financemi na odměny, výběrovými řízeními, lidmi. Osoba ředitele Jana Loušky vystupuje na gay seznamkách a aplikacích s nemravnými návrhy.“

Z veřejných zdrojů je dohledatelné, že minimálně dvě z těchto nařčení mají reálný základ.

Ředitel Louška totiž prokazatelně měl již v minulosti problémy s rozdělováním odměn na Ministerstvu vnitra, kde působil a odkud byl odvolán – Deník.cz např. napsal, že „Za odvoláním je podle ministra špatně vedené účetnictví zařízení nebo to, že se v něm udělovaly odměny, které nebyly věcně odůvodněné“.

A já sám jsem již podal na něj a další Trestní oznámení v souvislosti s podezřením na spáchání trestného činu zneužití pravomoci úřední osoby a zjednání výhody při zadání veřejné zakázky a tím problematické zadávání veřejných zakázek, na které je třeba upozornit a nechat je prošetřit zdaleka nekončí.

Tedy jsem na základě toho považoval informace obsažené v SMS za velmi závažné a z velké části i podložené a jako Krajský zastupitel jsem na ně musel upozornit s tím, že jsem doufal, že budou vyvráceny, objasněny, nebo jinak komentovány.

Především se ale chci ohradit proti tomu, že bych se na základě rozdílné sexuální orientace domáhal zásahu v pracovní rovině. Mohu vás ujistit, že mezi svými přáteli mám i homosexuály a jiná sexuální orientace kohokoli mi rozhodně nepřijde jako nic zvláštního, či problematického.

V pracovní rovině mi tedy v žádném případě nevadí odlišná sexuální orientace, ale neprofesionalita, arogance, neschopnost argumentace a neschopnost obecně.

Text SMS jsem sdílel s tím, že obsahoval podle mě již v minulosti podložená obvinění a považoval jsem za svou povinnost upozornit na případné další protizákonné skutky, třeba „nemravné návrhy“, ať jsou činěny osobami jakékoli sexuální orientace.

Pokud jsem výše popsaným jednáním podle vás „zcela ztratil jakoukoliv vážnost a důvěryhodnost“, je mi líto, že takto hodnotíte práci zastupitele, který jen žádal o prověření informací, se kterými se na něj obrátil občan, byť se ze strachu z postihu nepodepsal.

A pokud mě vyzýváte „abych pečlivě zvážil, zda považuji za vhodné, abych nadále reprezentoval obyvatele Středočeského kraje,“ tak vás musím ujistit, že komunikace s občany a řešení jejich podnětů patří k práci zastupitele daleko více, než focení na sociální sítě a chlubení se cizím peřím.

S pozdravem

Martin HERMAN, krajský zastupitel za ANO

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz