Hlavní obsah
Právo a státní správa

Kamarád ministra vnitra dál inkasuje kolínské miliony, i když ho soud uznal plagiátorem

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Seznam.cz

Zhruba před rokem skončil spor, který se mnou vedl prominentní právník, který pracuje pro kolínskou radnici a z kolínských peněz inkasuje miliony. Soud mi dal za pravdu a navíc usvědčil dotyčného z podvodu. Nikomu to ale nevadí.

Článek

Ten spor měl právně vzato tři části a každá z nich prokázala, že výroky, které jsem použil v souvislosti s tímto právníkem a za které mě žaloval, se zakládaly na pravdě. Vyhrál jsem oba soudy a jedno přestupkové řízení.

A pak jsem nechal kolínské radnici čas na to, aby rozsudky i rozhodnutí přestupkové komise vstřebali a fakt, že už roky platí nadstandardní peníze za právní služby člověku, který byl sám usvědčen soudem z podvodu (plagiátorství), zohlednili.

Nestalo se ale nic. Právník Tomáš Kasal, o kterém je řeč, se nadále účastní kolínských zastupitelstev jako městský právní zástupce a dál jsou mu městem, kterému šéfuje Michael Kašpar (STAN) a který kromě starostování stíhá i práci krajského radního pro finance a také povinnosti 1. náměstka hejtmanky Středočeského kraje Petry Peckové (také STAN), poukazovány milionové částky ročně.

Pro představu přidávám i tabulku, která moje tvrzení osvětlí. Data v ní obsažená jsou převzata z Registru smluv a zveřejnilo je samo Město Kolín. O tom, že jsou pravdivá tedy nelze pochybovat.

Foto: Martin Herman

Registr smluv - příjmy Tomáš Kasal, Kolín

O ty peníze samozřejmě nejde, přeji je každému, kdo si je zaslouží prací. V tomto případu mi za odváděné služby připadají velmi slušné (v současné době 98.000,- Kč měsíčně, včetně DPH), a to i proto, že jsem si před časem od kolínské radnice nechal poslat údaje o tom, na základě čeho jsou Kasalovi vypláceny.

Byl jsem tehdy velmi překvapen, když jsem zjistil, že Kolín po Kasalovi nepožaduje žádný výkaz práce, nebo soupis odvedených výkonů a tedy peníze inkasuje tzv. „paušálně“, bez ohledu na množství práce, které odvádí. I to je velmi zajímavé, nemyslíte?

Jde ale hlavně o to, že se město Kolín po usvědčení svého prominentního spolupracovníka ani náznakem nějak k celé kauze nepostavilo. Nijak nereagovali na to, že právník, kterého tak štědře vyplácí, se dopustil podvodu a opsal celé části svojí rigorózní práce. Ze strany města nepřišla žádná odezva, ze strany Kasala nepřišla žádná sebereflexe.

A já se můžu jen domnívat, zda na to má vliv přátelství, které pojí Kasala se současným ministrem vnitra Rakušanem, za jehož starostování mimochodem spolupráce a statisícové smlouvy s tímto právníkem začaly, nebo jsou za tím jiné důvody.

V této souvislosti jen připomínám slova předsedy STAN, kterými v minulosti plagiátorství odsoudil, když komentoval Taťánu Malou (ANO), která čelila podezření, že opsala část svojí diplomové práce: „Plagiátorství je podvod. A mít ministryni spravedlnosti, která podváděla, je opravdu vrcholně trapné. Nemluvě o její odborné erudici.“

Situace se zřejmě změnila a plagiátorství už podvodem není. Na odbornou erudici právníka, kterému Kolín za poslední roky vyplatil zhruba 7 milionů, také nemá fakt, že podváděl v průběhu svého právnického vzdělávání, žádný vliv. A nechat se zastupovat právníkem, který podváděl, trapné také není. V Kolíně tedy rozhodně ne.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz