Článek
Článek tvrdí, že rozdělování obrázků podle různých značek může být diskriminační a že nevhodný obrázek může dítěti uškodit. To myslíte vážně? Můj syn ve školce dostal obrázek zamračeného mraku. Ano, zpočátku z něj nebyl nadšený – kdo by taky chtěl mrak, když soused má autíčko a další chlapeček mašinku? Ale po dvou nebo třech dnech to vůbec neřešil a ročník bez problému dokončil, aniž by na něm zůstal nějaký „šrám na duši“.
Jsem si vědom, že výchova dětí a mládeže v posledních letech výrazně pokročila, a zcela souhlasím s tím, že dnes klademe velký důraz i na jejich duševní zdraví. Ale nic by se nemělo přehánět. Opravdu si nemyslím, že výběr nevhodného obrázku v šatnách by dětem měl nějak ublížit či je nějak diskriminovat vůči ostatním. Vždyť jde jen o obyčejný obrázek.
Podle článku je údajně žádoucí taková forma, která by vyloučila situaci, kdy se chlapec či dívka se symbolem, který si sami nevyberou, nedokáže identifikovat nebo podle něj dostanou nechtěnou přezdívku. Já si nevšiml, že by se synovi někdo posmíval, že je zamračený mrak. Já si vlastně ani nevšiml, že by ty pitomé značky někdo řešil. Ale ve Vídni to asi vidí jinak.
Pointou tohoto komentáře není povzdech nad tím, že mi někdo bere můj starý svět, kde v mateřských školkách existovaly obrázkové značky. Spíše mě zaráží, jak mohou tak nepodstatné věci dostávat přednost před skutečnými problémy, které svět sužují. Máme tady války, planeta se nebezpečně otepluje, ale my místo toho řešíme zcela marginální záležitost – obrázkové značky v mateřských školách.
Opravdu je tohle ta otázka, na kterou bychom měli zaměřit svou pozornost, když nás obklopuje tolik zásadních výzev? Je zvláštní, jak se někdy drobnosti stávají středobodem diskusí, zatímco skutečné problémy zůstávají v pozadí.
Zdroj: novinky.cz