Článek
Mindsquared, s níž spolupracuji, přistupuje ke klientům s pozorností a přináší zpravidla něco nového do denní agendy, pomáhá jim se rozvíjet a prakticky užívat relevantní platformy či nástroje související s online marketingem. Kompletní tým programatického nákupu online reklamy pod vedením Janky Maňovské získal v minulém týdnu certifikaci „Attention Expert“ od společnosti Teads.
Právě Digital Solutions je v dlouhodobém kontaktu s platformou Teads a spolupracují na řadě projektů. Díky certifikaci získává tým přístup do Attention Measurement. Standardy ohledně metriky visibilita (viditelné imprese) jsou zpravidla vágní a často neznamená soustředěnou pozornost uživatele na reklamní obsah.
Díky platformě Teads je klient schopen generovat až dvojnásobnou pozornost ve srovnání s outstream nebo videem na sociálních sítích. Na základě výzkumu od Nielsenu metriky sledující pozornost přinesly výraznou souvislost se zvýšením obchodních přínosů. Attention Metrics přináší lepší predikci obchodních konverzí.
Případové studie popisují zpravidla predikci pozornosti, zahrnuje faktory jako formát reklamy, plocha obrazovky, délka zhlédnutí, rychlost scrollování, doménu a další. A jak funguje princip měření pozornosti? Jsou dvě varianty – první na základě dat z panelu sleduje Teads pohyby očí a machine-learning algoritmus identifikuje signály a doplňuje model.
Druhá varianta vychází přímo z trackování / sledování signálů na každé jednotlivé impresi, tedy zhlédnutí reklamy prostřednictvím scriptů vložených do reklamy. Pozornost (attention) je odhadovaná modelem založeným právě na signálech. Metrika udává interakcí očí s reklamou na 1.000 impresí.
Vše je samozřejmě doplněno podrobným reportingem, který potvrdí závěry implementované strategie. Přináší možnosti sledování pozornosti napříč jednotlivými segmenty (skupinami uživatelů), resp. napříč jednotlivými typy kreativ.