Hlavní obsah

V době přehlcení reklamou online je nutné se prát o větší pozornost uživatelů

Foto: Martin Petera, Pexels.com

Programatický tým v rámci Digital Solutions mediální agentury Mindsquared v minulém týdnu skládal certifikaci partnerské platformy Teads, která stvrdila expertízu ve vyhledávání a implementaci inovativních řešení.

Článek

Mindsquared, s níž spolupracuji, přistupuje ke klientům s pozorností a přináší zpravidla něco nového do denní agendy, pomáhá jim se rozvíjet a prakticky užívat relevantní platformy či nástroje související s online marketingem. Kompletní tým programatického nákupu online reklamy pod vedením Janky Maňovské získal v minulém týdnu certifikaci „Attention Expert“ od společnosti Teads.

Právě Digital Solutions je v dlouhodobém kontaktu s platformou Teads a spolupracují na řadě projektů. Díky certifikaci získává tým přístup do Attention Measurement. Standardy ohledně metriky visibilita (viditelné imprese) jsou zpravidla vágní a často neznamená soustředěnou pozornost uživatele na reklamní obsah.

Díky platformě Teads je klient schopen generovat až dvojnásobnou pozornost ve srovnání s outstream nebo videem na sociálních sítích. Na základě výzkumu od Nielsenu metriky sledující pozornost přinesly výraznou souvislost se zvýšením obchodních přínosů. Attention Metrics přináší lepší predikci obchodních konverzí.

Foto: Martin Petera, Teads

Počet sekund na tisíc zobrazení, kdy uživatel dává pozor na reklamní sdělení. Zdroj: Lumen Passive Panel US.

Případové studie popisují zpravidla predikci pozornosti, zahrnuje faktory jako formát reklamy, plocha obrazovky, délka zhlédnutí, rychlost scrollování, doménu a další. A jak funguje princip měření pozornosti? Jsou dvě varianty – první na základě dat z panelu sleduje Teads pohyby očí a machine-learning algoritmus identifikuje signály a doplňuje model.

Druhá varianta vychází přímo z trackování / sledování signálů na každé jednotlivé impresi, tedy zhlédnutí reklamy prostřednictvím scriptů vložených do reklamy. Pozornost (attention) je odhadovaná modelem založeným právě na signálech. Metrika udává interakcí očí s reklamou na 1.000 impresí.

Vše je samozřejmě doplněno podrobným reportingem, který potvrdí závěry implementované strategie. Přináší možnosti sledování pozornosti napříč jednotlivými segmenty (skupinami uživatelů), resp. napříč jednotlivými typy kreativ.

Foto: Martin Petera

Zdroj: Příklad od platformy Teads, ukazuje pozornost uživatelů dle hlavních obsahových kategoriích.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz

Doporučované

Načítám