Hlavní obsah
Internet a technologie

Consent Mode opět nabývá na důležitosti, jak se připravit na začátek března

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Pexels.com

Ilustrační obrázek

Prostředí online marketingu klade vysoké nároky na získávání si znalostí nejen dat a technologií, ale i udržování povědomí souvisejícího se současnou legislativou. Proroci nás před časem horlivě varovali před apokalypsou.

Článek

Nová cookie lišta zamíchá s nasbíranými souhlasy

Abychom nevyšli ze cviku, od 6. března vstupuje v platnost legislativní úprava v součinnosti s evropským Digital Market Act (DMA), což bude mít za následek opět méně informací o lidech zdržujících se v online prostoru. Nejedná se o blesk z čistého nebe, dva nové parametry v Consent Mode byly představeny už loni v listopadu.

Změny je třeba provést v Google Tag Manageru (GTM), jinak nebudou totiž správně fungovat systémy pro správu reklamních kampaní (Google Ads, DV360) či analytiky (Google Analytics 4). Provozovatelé poskytovaného řešení cookie lišt se k problému staví odlišně, poradit si je náročnější v případě vývoje vlastního řešení.

Parametry sběru cookies se rozšíří

Pro správu měřících kódů velmi často klienti využívají právě GTM, znáte velmi dobře parametry ad_storage, analytics_storage, které pomáhají řešit souhlasy se zpracováním souhlasů. Samotné trackování nesbírá souhlasy, ale pomáhá oběma stranám k efektivní komunikaci preferencí.

Stávající parametry totiž doplní nově ad_user_data, který slouží k reklamním účelům, druhým je pak ad_personalization, jenž nastavuje souhlas v rámci cookie lišty pro personalizovanou reklamu. V praxi je implementovaný parametr ad_storage reflektovaný v  ad_user_data. Ten zajišťuje, že původní nastavení bude pokračovat dle očekávání.

Funkčně se má více chránit bezpečí uživatele, přinese více možností

V okamžiku, kdy uživatel udělí souhlas, funguje vše klasicky, jak očekáváte. Jestliže však uživatel souhlas odmítne, resp. jej prozatímně neudělí, zákaznické chování přes kódy/pixely posílá anonymizovaná data, která například Google Analytics používá pro modelování chybějících dat s mnohem vyšší přesností.

Cílem nové legislativy je respektovat mnohem více uživatelovo soukromí, ale současně být schopen nadále pracovat s klíčovými daty, být schopen získat alespoň agregovaná/souhrnná data a modelovat. Abychom mohli pokračovat s personalizací a samotným remarketingem, je třeba sbírat nové souhlasy pro sběr a uchovávání.

Foto: Martin Petera

Časová osa přechodu na novou legislativu

Základní a pokročilý mód vyžadují jiný základ fungování

Zdůrazním, že základní Basic Consent Mode funguje tak, že všechny pixely jsou blokovány až do chvíle explicitního souhlasu uživatele (tedy nesouhlas, resp. ignorování interakce s cookie lištou). V tomto případě pak modelování dat (například GA4, Google Ads) nezpracují žádná data související s chováním uživatele.

Advanced Consent Mode pak neblokuje pixely/kódy, místo toho například Google pozná signály a omezí trackování dle nastavení cookies a User ID, posílají se hinty bez cookies a využívá poznatky v agregované formě. To vše při explicitním neudělení souhlasu. Při ignorování interakce s lištou jsou data ignorována.

Co to v praxi znamená?

Doporučujeme ad_user_data nemít automaticky namapovaná na ad_storage a nastavit si nové parametry v Consent Mode separátně. Chcete-li pokračovat v personalizované komunikaci, která v rámci zákaznické cesty nabízí vyšší komfort a tím i lepší výsledky, implementace je nezbytná.

Bez nového Consent Mode není právně v pořádku personalizaci využívat. Chcete-li pomoci s nastavením cookie lišty podle nové legislativy, tým našich konzultantů vám ochotně a promptně pomůže připravit váš datově-technologický ekosystém tak, abychom pomohli rozvíjet vaše podnikání.

Zdroj: Consent Mode Readiness by Incubeta

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz

Doporučované

Načítám