Jackpot - recenze filmu

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Je možné natočit film jako jednu akční řežbu od začátku do konce? Recenze filmu na Prime Video - obsahuje spoilery.

Jak už jsem předestřel v perexu, netušil jsem, že lze natočit film, který je jedna akční řežba od začátku do konce a navíc logicky konzistentně. Ale pojďme trošku odstoupit.

Po pravdě na mne za všeho nejvíce sedla letní lenost a místo něčeho užitečného jsem začal projíždět, co je nového na streamech. Do oka mi padl film Jackpot, hlavně kvůli jeho hlavním rolí - Johna Cenu mám rád od jeho působení v Suicide Squad 2 a na něj navazující seriál PeaceMaker. A Awkwafinu jsem si oblíbil v Jumanji 3, kdy hrála herní postavu mrzutého staříka. Celkem mne zajímalo, jak režisér Paul Feig tyhle dva dá dohromady a jak ten film bude šlapat.

Co jsem vážně netušil, že po asi desetiminutovém úvodu, který jsem málem nepřežil, začne pořádná akční řežba soubojů nablízko se zbraní i bez, perfektní choreografie. Ale zase předbíhám. Amazon se tady pustil na tenký led a zasadil děj filmu do roku 2030 do hodně woke Kalifornie, do Las Vegas. Film se točí okolo pohádkové výhry v loterii. Ale tato výhra je pro výherce pořádné prokletí, protože musí uhájit svůj život proti všem až do západu Slunce. Kdo totiž výherce zabije, ten se sám stává majitelem výhry. A pravidla nejsou, resp. jsou zakázány střelné zbraně. Jak píši v úvodu filmu:

„Někteří lidé si myslí, že je to dystopie, ale s nimi není žádná zábava.“

Celkem nepřekvapivě se Katie, bývalá dětská herečka, která se po pauze vrací k hraní a kterou hraje Awkwafina, stane proti své vůli Jackpotem, když vyhraje přes 3 miliardy dolarů. Stane se to zrovna počas neúspěšného konkurzu a tím řežba začne. Všichni totiž u sebe mají los loterie, kde se objeví tvář výherkyně a drony pravidelně zveřejňují její aktuální pozici. John Cena jako Noel se do akce vloží počas epické rubačky v karatistickém dódžo, jako ochránce Jackpotu, za pouhých 10% z výhry.

Je jasné, že když chtějí Katie všichni zabít, že nebude Noelovi věřit a tím začíná drktotavá cesta jejich vzájemného sbližování. Třeba při automobilové honičce, přerušované zápalnými lahvemi a bojem na blízko na zadním sedadla. Katie přitom o výhru vůbec nestojí a chce se zachránit tím, že odjede z města a to více nevěří Noelově motivaci ji tam doprovodit, i když on sám přitom přijde o veškerý zisk.

Do cesty se jim připlete muzeum voskových figurín, takové uzemnění protivníka hlavou Kardashianky mi z paměti nezmizí a to jsem viděl Deadpoolovu řežbu pomocí adamantiových kostí Wolverina. Ale nebudu prozrazovat zbytečně moc, snad jenom to, že se dvojici připlete do cesty Machine Gun Kelly a samozřejmě nás čeká dojemný happy end.

Žádné životní moudro od tohodle filmu nečekejte, je to klasická popkornová oddechovka na léto. Dostupné pro celou rodinu, žádná nahota ani vulgarismy, jenom pořádné porce explicitního násilí v perfektní choreografii boje na blízko, ale podané s humorem a patřičným nadhledem. Jsou tam místa, kde film příjemně překvapí, stejně jako pořádná várka filmových klišé, včetně vývoje hlavní zápletky filmu, ale i tak je to prostě oddechová zábava a já jsem jim to odpustil. Za mne 4 hvězdičky z 5.