Článek
V sérii událostí, které by mohly znamenat zásadní změny, oznámil gigant v oblasti elektronického obchodování Shopify (SHOP) 9. září nové partnerství s globálním platebním gigantem PayPal (PYPL). Následuje tak nedávné rozšíření partnerství společnosti PayPal s fintech gigantem Fiserv (FI) 29. srpna a Adyen (ADYE.Y) 20. srpna, protože se společnost snaží najít nové vektory růstu a kanály příjmů.
Shopify, výkonná platforma pro elektronické obchodování pro podniky po celém světě, nabízí svým zákazníkům pestrou sadu nástrojů včetně služeb zpracování plateb. Partnerství se společností PayPal představuje rozšíření probíhající spolupráce s touto společností a má potenciál výrazně rozšířit možnosti společnosti Shopify v oblasti zpracování plateb.
Tento nejnovější krok zapadá do širší strategie společnosti PayPal, jejímž cílem je podporovat vztahy s různorodou škálou partnerů po celém světě. Jen v posledních týdnech si společnost PayPal kromě společnosti Shopify zajistila několik partnerství, čímž pokračuje dlouhá historie strategických aliancí tohoto finančně technologického giganta.
Dne 29. srpna společnost PayPal oznámila rozšíření partnerství se společností Fiserv, které zákazníkům společnosti Fiserv umožní snadněji využívat sadu funkcí PayPal. Další rozšíření partnerství bylo oznámeno 20. srpna s nizozemskou fintech společností Adyen. Vzhledem k tomu, že akcie společnosti PayPal klesly oproti svému historickému maximu o téměř 80 %, mohou tato partnerství představovat klíčové příležitosti k růstu.
V oblasti digitálních plateb je důležitý rozsah, protože konkurence je silná a ziskové marže mohou být velmi nízké. Společnost PayPal má však několik výhod. Za poslední rok zpracoval objem plateb v hodnotě více než 1,6 bilionu dolarů a může se pochlubit zákaznickou základnou, která zahrnuje jak spotřebitele, tak obchodníky.
Jak zdůraznil generální ředitel společnosti PayPal Alex Chriss ve svém debutovém hovoru k výsledkům, „naše data a rozsah jsou našimi klíčovými přednostmi“. Obrovské množství platebních údajů, které společnost PayPal spravuje, by pravděpodobně mohlo být její nejcennější výhodou, která jí pomůže odlišit se od konkurence. Jak řekl Chriss: „To, na čem dnes PayPal sedí, nemá konkurenci.“
Výzva však spočívá ve využití těchto rozsáhlých platebních dat ve prospěch uživatelů. Právě v této oblasti přicházejí ke slovu nedávná strategická partnerství společnosti PayPal.
Zvláště významné je rozšířené partnerství společnosti Shopify se společností PayPal. Společnost Shopify již má vlastní platební řešení Shop Pay. Díky této dohodě budou transakce PayPal z jeho peněženky PayPal Wallet integrovány do prostředí obchodníků Shopify. To v podstatě znamená, že uživatelé služby Shopify budou moci využívat rozsáhlé platební údaje společnosti PayPal.
Dohody se společnostmi Fiserv a Adyen se týkají především přijetí nové funkce Fastlane pokladen společnosti PayPal. Fastlane umožňuje efektivnější pokladny a posiluje konverze prodejů. Poskytuje také společnosti PayPal údaje o spotřebitelích, které dříve neměla k dispozici, a rozšiřuje tak svůj soubor dat.
Chrissův důraz na data společnosti PayPal může investory povzbudit, nicméně objektivní měření jejich dopadu a posouzení jejich finančního přínosu zůstává náročné. Povzbudivým signálem by mohla být transakční marže společnosti PayPal – v podstatě hrubá marže – ve druhém čtvrtletí roku 2024, která meziročně vzrostla o 8 %. Přestože se jedná o nejsilnější tempo růstu od roku 2021, je důležité nedělat ukvapené závěry na základě jediného datového bodu.
Tento vývoj však naznačuje, že společnost PayPal může být v procesu lepšího zpeněžení svého podnikání a odlišení se na přeplněném trhu digitálních plateb prostřednictvím inovativního využití svých datových zdrojů.
Prozatím je zřejmé, že strategické spojenectví společnosti PayPal se společností Shopify přispívá k širšímu obrazu využití jejích rozsáhlých zdrojů k maximalizaci výnosů. V případě úspěchu by se takový přístup mohl ukázat jako tolik potřebná injekce pro akcionáře společnosti PayPal.