Hlavní obsah

Sledování výsledků: Nvidia reportuje, stejně jako Gap a Ulta Beauty

Foto: Mercurius Pro

Nvidia čelí vysokým očekáváním kvůli neukojitelné poptávce po AI čipech, ale napětí s Čínou přidává nejistotu.

Článek

Wall Street možná kolektivně přemýšlí o budoucím růstu takzvaných akcií Magnificent Seven, které investují do umělé inteligence, ale zároveň při tom pálí hotovost a kladou si otázku, zda jsou podniky a zákazníci skutečně ochotni za tuto technologii platit.

Ale zatímco výrobce AI čipů Nvidia Corp. se připravuje na zveřejnění čtvrtletních výsledků ve středu – v době, kdy se objevují otázky ohledně její schopnosti pokrýt poptávku a zároveň probíhá drama mezi USA a Čínou – analytici jsou stále optimističtější.

Jak minulý týden informoval MarketWatch, analytik společnosti Cantor Fitzgerald uvedl, že poptávka po AI je „zdánlivě neukojitelná“, protože její zákazníci z řad velkých technologických firem do rozvoje této technologie a její infrastruktury pravděpodobně investují stovky miliard. Ale jak se pozornost přesouvá k takzvané AI inferenci – tedy vytváření nových závěrů nebo predikcí na základě dat – Wall Street může opět zpochybňovat, zda Nvidia dokáže dodat dostatek čipů k pokrytí této poptávky.

Pozornost Wall Street se pravděpodobně zaměří i na Čínu, kde se situace trochu vyostřila – obě země se snaží vzájemně vytlačit ze závodu o dominanci v AI a navzájem se obviňují z bezpečnostního ohrožení.

Nvidia minulý měsíc uvedla, že USA společnosti povolí prodávat méně sofistikované AI čipy H20 – vytvořené speciálně pro Čínu, aby vyhovovaly exportním omezením – poté, co USA tyto čipy na jaře prakticky zakázaly. Součástí nové dohody ale je, že USA získají 15 % z tržeb Nvidie za AI čipy prodané v Číně výměnou za licenci k prodeji.

Mezitím Čína odrazuje své podniky od používání čipů Nvidie a státní média je označila za bezpečnostní riziko, podle některých zpráv. Server The Information uvedl, že Nvidia v reakci na to pozastavila výrobu čipů H20.

Zatímco Walmart vykázal vzácné zklamání ziskem navzdory vysokým očekáváním a investoři společnosti Target se rozutekli kvůli volbě nového generálního ředitele, tento týden reportují výsledky menší maloobchodníci. Očekávání jsou nízká. Nadále převládají klasické důvody: obavy z cel, rostoucí životní náklady, přesun zákazníků k výhodnějším nabídkám, slabší poptávka po oblečení a domácích potřebách, konkurence v segmentu prémiové kosmetiky.

Tento týden se očekávají výsledky společností Ulta Beauty Inc., Gap Inc., Kohl's Corp., Abercrombie & Fitch Co., Williams-Sonoma Inc., Victoria’s Secret & Co. a Urban Outfitters. Dále také Bath & Body Works Inc., Best Buy Co. Inc., Dick’s Sporting Goods Inc. a Petco Health and Wellness Co. Inc.

Z diskontních řetězců pak reportují Burlington Stores Inc., Dollar General Corp. a Ollie’s Bargain Outlet Holdings Inc., protože lov na výhodné nákupy pokračuje, i když nízkopříjmoví zákazníci se stále více potýkají s inflací.

Přesto Deborah Weinswig, generální ředitelka výzkumné společnosti Coresight Research, uvedla, že výsledky maloobchodníků za druhé čtvrtletí – minulý týden například Home Depot Inc. a Lowe’s Cos. – ukázaly, že spotřebitelé jsou na tom lépe, než se čekalo. Výsledky menších maloobchodníků tento týden podle ní ukážou především to, jaká je návštěvnost jejich prodejen.

Tyto společnosti sice nemají velikost ani vyjednávací sílu Walmartu a některé z nich zaostávají v tempu módních trendů, ale podle Weinswig stále mají dostatečné know-how a organizační schopnosti, aby se v případě potřeby dokázaly rychle přizpůsobit.

I tak však i nadále platí, že zákazníci dávají přednost výhodným cenám a pohodlnému nákupu – stejně jako v posledních letech. Walmart těží z technologických investic, které realizoval v předchozí dekádě, a dál si upevňuje náskok před konkurencí. To vyvolává otázky, jaké místo mají dnes Target a menší hráči v nákupní krajině.

„Možná je problém v tom, že Target si vždy vybírá tu nejbezpečnější cestu? Možná ano,“ řekla Weinswig. „A právě proto jsou tam, kde jsou, zatímco Walmart je dál vepředu.“

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz