Hlavní obsah

Horkovzdušná fritéza kouzla bez kuchyně

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: MIchael Rada

Mini housky

Mnoho lidí považuje vaření za trest a neumí si představit, že by si měli kromě domova vařit i v práci. Já sám mám již třetím tokem jiný problém, neumím si představit, že bych již v práci nevařil.

Článek

Jak již naznačuje mé jméno, jsem muž a dokonce bych si troufal říci, muž dospělý. A ač mi již odbylo půl století, mnozí to do mne nehádají.

Důvodem, proč to zmiňuji je fakt, že si skutečně v práci vařím, denně, a to již po téměř 3 roky a nutno říci, že tak činím bez sporáku a plotýnky a dokonce i bez mikrovlnné trouby.

Ke svému vaření používám jen tři přístroje

  1. RYCHLOVARNOU KONVICI
  2. HORKOVZUŠNOU FRITÉZU
  3. RÝŽOVAR

Více není třeba a každý den jsem fascinován, výsledky, které vytvořím.

Vařit mne bavilo již jako kluka, ale nikdy mne nenapadlo, že napíšu kuchařku, která bude nejstahovanější na mém cloudovém úložišti https://www.slideshare.net/MichaelRada/horkovzdun-fritza-recepty-rady-zkuenosti

či, že se video z přípravy jednoho z pokrmů stane druhým nejsledovanějším na mém YOUTUBE kanále a přesáhne 30,000 shlédnutí a to i přesto, že na něm neřeknu ani jedno slovo https://www.youtube.com/watch?v=ZCicG_gLrWY&list=PLWf6×m6-p7KZUPBso_vnfdNeRExul3Vun&index=2

Z důvodů ryze praktických jsem se rozhodl, že to, jak vařím vodu v rychlovarné konvici vynechám a budu se věnovat druhému z přístrojů, který způsobil, že někteří návštěvníci mé Pracovny se již netají tím, že mne navštěvují proto, aby zase něco dobrého ochutnali. Jak říkají, je jídlo pokaždé jiné a mají pravdu, nepoužívám totiž kuchařku a recepty nechávam plynout spolu s chutí.

Nyní však k HORKOVZDUŠNÉ FRITÉZE.

Přístroj, který používám patří k nejmenším na trhu, má objem jen 1,8l a výkon 800W patří též k nejnižším. Jak jsem zjistil klíčovým parametrem není jen malá velikost, ale i digitální displej a dotykové ovládání, které jsou obrovsou předností proti větším přístrojům vybaveným mechanickými ovladači teploty a času.

Ptáte-li se čím mi HORKOVZDUŠNÁ FRITÉZA tak učarovala, rád Vám odpovím. Neplýtvá mým časem a vždy dodá jídlo ještě lepší, než jsem čekal. V praxi to znamená, že příprava jídla trvá 1-2 minuty a po 12, 15, 25 a v extremních případech 45 minutách je možné konzumovat a to často na několikrát a vždy čerstvě udělané.

V průběhu psaní tohoto textu jsem si například upekl čerstvé MOXIES.

Že jste o nich ještě neslyšeli? To se nedivím, pokud vím jsem totiž jediný na světě, kdo je zatím dělá. Rád se s Vámi však podělím. MOXIES jsou mini housky, které můžete vidět v průvodním obrázku tohoto článku. Namísto jedné standardní housky, máte šest MOXIES a ty je buďto možné mít „bez příchutě“, či se solí, kmínem, CHILLI, či s nadrcenými arašídy, jak ukazuje foto v úvodu. Také je však možné je servírovat s s kousky zapečeného sýra, či slaniny. vše záleží na surovinách, které mám k dispozici, či chuti návštěvníka.

Proč jsem MOXIES začal dělat?

Odpověď je nasnadě. Mám rád kůrku pečiva a to všeho pečiva, a MOXIES dalo by se říci, mají 6× více křupavé plochy, než má standardní houska. Navíc vím, že nezbude ani kousek a nemusím se proto bát, že bych plýtval jídlem.

Dnešní příprava trvala například 20 vteřin a za 12 minut bylo upečeno

Možná Vás to překvapí, ale s HORKOVZDUŠNOU FRITÉZOU jsem přestal (až na výjimky) kupovat polotovary a na místo nich kouzlím z čerstvých surovin.

Foto: MIchael Rada

Buřt a Kapustička

Pečené brambory ve slupce, pstruh, kapustové chpsy, či mini žampiony obalené ve slanině, kořecí křídla, mini bábovky a brownies…

Seznam je skutečně neskutečně dlouhý a kuchařka, která je zdarma ke stažení na linku výše, ani zdaleka neobsahuje všechny recepty

Na závěr si však dovolím upozornit na důležitou skutečnost. Velikost a přesné časování je podmínkou úspěchu, proto doporučuji digitální ovládání. Malá velikost trouby znamená větší rychlost přípravy, proto je třeba tento aspekt zohlednit máte-li větší přístroj. S ohledem na skutečnost, že vařím z čerstvých surovin, je třeba zohlednit i různou kvalitu potravin, či stádium zralosti.

Děláte-li například křížaly z jablek, může se stát že při 110°C je budete péci 40, nebo také 50 minut.

To samé platí i pro sušené maso typu JERKY u kterého můžete výsledek konzovat po 35, ale také po 55 minutách a tak dále.

Velkou výhodou je absence přidávaných tuků, či olejů, či jejich naprosté minimum

A jedna praktická rada na závěr.

Nevyhovuje-li Vám dodaný „dělič“ tvořící mezipatro, pak můžete sáhnout k pařáčku na kvedlíky, který se například v mém případě, kdy je tělo přístroje kulaté, hodí k přípravě jídel mnohem lépe, než dodávaný originál.

Dobrou chuť a krásný den

V Plzni 8.8.2023. Michael Rada, Člověk

P.S. na rozpečení staršího pečiva 2-4 minuty úplně stačí

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz

Doporučované

Načítám