Hlavní obsah

Rýžovar kouzla bez kuchyně

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: MIchael Rada

Rýžovar kouzlí

V minulém článku jsem se věnoval dtuhému ze tří přístrojů, které nahradili v mé Pracovně komplentě kuchyni, stejně jako potřebu chodit se najíst do restaurace, či si objednávat jídlo. Dnes přichází na řadu přístroj třetí.

Článek

Pro ty z Vás, kdo si budou chtít přečíst minulý článek, zde je LINK

Věřím, že ten dnešní bude stejně zajímavý.

Na začátku bych znovu rád připoměl, že jsem muž, věkově jsem blíže stovce než nule a živým se posledních deset let tím, že buduji svět bez odpadů a plýtvání ve všech jejich podobách a pomáhám firmám, společnostem, vládám, aby neplýtvali. Aktuálně tak činím ve 113 zemích světa.

Tuto informaci prosím mějte na paměti při čtení následujících řádků.

O oxistenci přístroje zvaného rýžovat vím již několik desítek let, přesto mne nikdy nelákal, protože na uvaření rýže přece nepotřebuji další hrnec, stačí mi ten co mám a v něm voda. I přesto jsem si před dvěma lety, rýžovar impulzivně za 400,-Kč koupil a musím se přiznat, že jídlo, které jsem v něm připravoval nejméně často je…

RÝŽE

Nejste sami, komu se to zdá divné a proto jsem si po ověření toho, co rýžovar umí, dovolil vypustit do světa anketu K ČEMU POUŽÍVÁTE RÝŽOVAR? Výsledek mi vyrazil dech. 85% lidí, včetně hlasujících z asijských zemí jako Čína, Japonsko, Malajsie, ale i z USA, Afriky, Australie a mnoha dalších destinací hlasovala pro možnost JEN K PŘÍPRAVĚ RÝŽE.

Proč mne to tak překvapilo?

K tomu je třeba popsat, jak vlastně rýžovat funguje.

Rýžovar je jednoduché elektrické zařízení, v němž dokází ke spodními ohřevu kovového například hliníkového „hrnce“ přičemž doba po kterou zařízení „vaří“ je dána zátěží, tedy objemem „náplně“ v hrnci. Dám-li náplně méně, vaří kratší dobu, dám-li více je doba varu delší. Druhou návaznou funkcí je ohřev, nebo-li udržení jídla teplého a to až po dobu 24 hodin.

Rýžovar má jen dvě dvoupolohová tlačítka. Tím prvním jej zapneme/vypneme z elektrické sítě, tím druhým pak zapneme VAR a druhá poloha, která naskočí automaticky po ukončení varu je OHŘEV.

Vnitřní hrnec lze z rýžovaru vyjmout

Porovnáme-li rýžovar ve funkčnosti s HORKOVZDUŠNOU FRITÉZOU o které jsem psal včera, pak tato nehřeje zespoda, ale horký vzduch fouká jen shora.

To jsme však odbočili.

Věřím, že první z Vás již chápou, proč nedám na rýžovar dopustit - je to "plotýnka s časovačem"a vlastním hrncem vybaveným pokličkou a velmi šikovnou lžíco/naběračkou.

Fotografie v úvodu byla použita při procesu přípravy brambor s Kari krémovou omáčkou a celý postup jsem zaznamenal na video https://www.youtube.com/watch?v=vxv2RvBj9kQ pro všechny, kdo by chtěl tento recept vyzkoušet.

Pro ty méně odvážné jen uvedu, že v rýžovaru úspěšně dělám

- polévky včetně vývarů

- omáčky

- cibulku na bramborové knedlíky včetně simultálního ohřevu hotových bramborových knedlíků

- halušky

- těstoviny se sýrovou, olivovou, rajčatovou a dalšími omáčkami

- horké kakao (bez škraloupu)

- ohřívané jídlo

Možná, že Vám nepřipadne na výše uvedeném nic divného, vždyť to vše přeci zvládnete na sporáku také a máte pravdu. jediným rozdílem bývá to, že vaříte-li u sporáku, většinou u něj i stojíte a jídlo „obsluhujete“ a kontrolujete, to však u rýžovaru odpadá.

Právě v tom je pro mne skryta jeho krása, která mi umožňuje všechna výše uvedená jídla přípravovat během standardního pracovního dne a režimu, který dodržuji. Často jsem schopen během přípravy jídla nejen realizovat například konferenční hovor, či přednášku, ale v chladných měsících jsem byl schopen připravit polévku a odjet v době jejího vaření, abych se vrátil a čekala na mne voňavá a horká a dodala mi sil, které jsem vydal při nakládce dalšího kamionu.

Jsem rád, že jsem k zakoupení rýžovaru inspiroval již tolik lidí. Bylo jich podstatně více než ke koupi horkovzdušné fritézy, i když tu mám o více než jeden rok déle. Jsem však ještě více rád, že vidím a slyším, že rýžovar skutečně používají a to bez ohledu na to jsou-li nástiletí čí se jedná o „sátníky“ a „sátnice“ které a kteří i přesto, že celý život vařili jinak, se dokázali „přeučit“ a začít využívat čas dříve trávený u plotny, či sporáku k činnostem, které je naplňují více a to i včetně zaslouženého odpočinku

Jediné za co se musím omluvit je skutečnost, že kuchařku jsem ještě nenapsal, nebyl na ni čas, ale vím, že i na ni dojde a moc se těším, že bude stejně úspěšná, či ještě úspěšnější než ta pomáhající v kouzlení s horkovzdušnou fritézou.

Přeji všem dobrou chuť

V Plzni 10.8.2023, Michael Rada, Člověk

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz

Doporučované

Načítám