Článek
Spin doktor Martin Opatrný se snaží vylepšit obraz dostavby Pražského okruhu za cenu manipulace a lži
Plány na dostavbu Pražského okruhu v prosazované jižní variantě, která provede napříč hustě obydlenými městskými částmi a zničí jedinečné přírodní památky jsou v rozporu s veřejným zájmem a narazí na oprávněný odpor velkého množství obyvatel Prahy, kteří budou stavbou dotčeni. Mluvčí dostavby Pražského okruhu se snaží pošramocenou pověst této stavby stůj co stůj vylepšit. Jeho (sic dobře placenou) práci mu nezávidím. Jedná se o mission impossible.
Na řadě (mnohdy i obskurních webů) nechal zveřejnit následující text.
V pondělí 6.11.2023 v Kongresovém centru Praha od 15h nás https://praha-suchdol.cz/eia-dalnicni-okruh-518-519-ver-projednani/ čeká veřejné projednání posouzení stavby na životní prostředí v rámci procesu EIA.
Materiál k EIA je velmi nekvalitní, tendenční a zveřejněné podklady musí manipulovat tak, aby hodnocení vyšlo ve prospěch stavby. Občané jsou si toho vědomi a dali to otevřeně vědět i ministrovi dopravy na setkání Suchdole i Dolních Chabrech. A ještě o něco dříve i na moderovaném veřejném setkání ve Zdibech.Materiál k EIA je velmi nekvalitní, tendenční a zveřejněné podklady musí manipulovat tak, aby hodnocení vyšlo ve prospěch stavby. Občané jsou si toho vědomi a dali to otevřeně vědět i ministrovi dopravy na setkání Suchdole i Dolních Chabrech. A ještě o něco dříve i na moderovaném veřejném setkání ve Zdibech.
Dovoluji si přinést odpověď na manipulace pana Opatrného, která se v diskusích často objevuje.
Severní varianta
Je zde uvedeno plno zavádějících a neúplných informací… Bohužel se domnívám, že záměrně. Vypadá to, že se rozjíždí kampaň.V roce 2002 se posuzovaly varianty severního okruhu a odborníky byla doporučena varianta SS, přesto se prosazuje tento více než 40 let starý návrh „průtahu“. 20 let už je dostatečná doba na změnu územních plánů dotčených obcí, které se zde zmiňují.Okruh má být součástí transevropské sítě, ale protože nesplňuje parametry, tak nelze na výstavbu čerpat z evropských fondů, takže zaplatíme z rozpočtu. Pan ministr zmiňoval financování formou PPP, což je vlastně půjčka od soukromých investorů a zdarma určitě nebude.Např. úsek 518 Horoměřice - Suchdol, délka cca 8 km, téměř v celé délce to bude 8 pruhů, protože tam budou 4 mimoúrovňové křižovatky, dvě z nich na Suchdole (přestože podle normy mezi exity na dálnici musí být minimálně 4km). A to vše 5 km od Pražského hradu.Hlukové limity jsou na některých místech splněny o 1 desetinku (a to tyto limity před časem byli účelově zvýšený). Co se stane pokud na autech budou hlučnější zimní pneumatiky? Další mýtus, že se zlepší doprava v Praze. Ani jedna dopravní studie neukazuje na výrazné snížení zatížení, spíše naopak.Otazníků je zde podstatně více. Nelze však upřít snahu dopravních staveb, tento průtah Prahou, co nejvíc vylepšit. Zahloubení a tunely i když hloubené. Nicméně, slon v porcelánu zůstane slonem i kdybychom ho natřeli na růžovo.