Hlavní obsah
Internet a technologie

Umělá inteligence vymyslela nejvtipnější vtip. Posuďte sami, jestli se povedl

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Pexels

Bard je Chatbot společnosti Google, který s námi od července 2023 mluví i česky, což je skvělé. Není bohužel oproti svým konkurentům schopen odpovídat na komplexnější otázky, což je ale dobře.

Článek

Na internetu narazíte na spoustu Chatbotů na různé úrovni propracovanosti. Pro běžného Čecha jsou nezajímavé, protože většina z nich komunikuje pouze v angličtině. Proto jsem byl velice nadšený, když se v červenci roku 2023 objevila čeština u Barda od společnosti Google. S nadšením jsem začal okamžitě testovat jeho dovednosti. Po několika dotazech jsem byl lehce zklamaný z toho, že Bard nedokáže reagovat na většinu komplexnějších úkolů.

Jsem textová umělá inteligence a tohle je mimo moje možnosti.

Bard dokáže odpovědět na základní otázky, jako je dotaz na aktuální den, počasí, polohu a prakticky vše, co si dokážete na internetu najít během několika kliknutí. Na spoustu složitějších otázek Vám odpoví větou „Jsem textová umělá inteligence a tohle je mimo moje možnosti.“

Omezenost je žádoucí, alespoň zatím

Google si pravděpodobně uvědomuje rizika spojená s přílišnou volností Barda, nebo jednoduše reaguje na nedávný problém Chatbota od společnosti Bing. Ten měl začátkem roku 2023 tendenci uživatele poučovat, vyvolávat v něm pocit nejistoty a urážet ho.

Proč se jmenuje zrovna Bard

Již z definice samotného slova je jasné, že se jedná o „tvořivce“. Bard je postava lidového umělce, který interpretuje především epické, historické a jiné básně a zpěvy. Projev je výrazně dotvářen umělcem a jeho způsobem interpretace. Zajímalo mne, jestli i sám Bard ví, proč se jmenuje tak, jak se jmenuje. Tak jsem se zeptal.

Foto: Michal Strych

Odpověď Barda na otázku proč se jmenuje Bard

Nejvtipnější vtip

Barda jsem během mého testování požádal o vymyšlení vtipu. Na poprvé se mě pokusil trochu obelstít a napsal mi již existující vtip z internetu.

Foto: Michal Strych

Vtip od Barda

S jeho odpovědí jsem se samozřejmě nespokojil, takže jsem ho znovu požádal o vtip, který skutečně vymyslí. A opravdu se vtip dostal, i když nazývat to vtipem je přehnané.

Foto: Michal Strych

Vtip vymyšlený Bardem

Při správném dotazování pomůže

Ačkoliv má Bard velmi omezené možnosti, pomoct dokáže. Je potřeba se ho ale ptát přesně. Před pár lety jsem narazil na novou sociální síť, která svým prostředím předběhla dobu. Nemohl jsem si vzpomenout na její název, tak jsem požádal Barda o pomoc. Při popisu jejích vlastností mi danou síť pomohl najít. Nenapsal mi sice její přesný název (možná záměrně) a na požadavek s vygenerováním odkazu mi sdělil již známou odpověď „Jsem textová umělá inteligence a tohle je mimo moje možnosti“, ale přesto jsem se díky indiciím od Barda k výsledku dostal.

Anketa

Využíváte umělou inteligenci k vyhledávání informací?
Ano
26,4 %
Ne
73,6 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 3046 čtenářů.

Zdroje:

https://www.focus-age.cz/m-journal/aktuality/chatgpt-chatbot-u-vyhledavace-bing-nadava-uzivatelum-a-ma-krizi-identity–zacina-se-projevovat-jeho-temna-stranka__s288×16981.html

https://cs.wikipedia.org/wiki/Bard

https://bard.google.com/

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz