Hlavní obsah
Příroda a ekologie

Umělá inteligence o popcornu Binturong

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Miroslav Bobek

Obrázek vygenerovaný k tomuto sloupku za pomoci DALL-E 2, a to pouze na základě textového zadání, by se mi celkem líbil, ale má jednu podstatnou vadu: binturongovi chybí jeho charakteristické vousy.

Dnes vstupuji do čtrnáctého roku, kdy týden co týden píši své zvířecí sloupky. Na Silvestra, kdy jsem měl v novinách povídání o popcornu značky Binturong, jsem udělal první pokus, jak si sloupkařskou dřinu ulehčit.

Článek

Přihlásil jsem se na ChatGPT a na zkoušku dal umělé inteligenci následující zadání:

„Binturong je šelma, která voní po máslovém popcornu. Chceme v Zoo Praha prodávat máslový popcorn značky Binturong. Napiš o tom propagační článek.“

Umělá inteligence mi vzápětí začala vypisovat svůj text, který sem dávám bez jakýchkoli úprav:

„Milí návštěvníci Zoo Praha,

rádi bychom vás přivítali v naší nové prodejně máslového popcornu značky Binturong! Tento popcorn je vyrobený z kvalitních surovin a jeho výjimečná chuť se vám bude určitě líbit.

Binturong je exotická šelma, která se vyskytuje v tropických oblastech jihovýchodní Asie. Je známá svým specifickým zápachem, který připomíná máslový popcorn. A právě tento zápach jsme se rozhodli využít pro vytvoření našeho máslového popcornu.

Kromě vynikající chuti se můžete těšit i na unikátní design balení, které připomíná právě binturonga. Koupí našeho máslového popcornu tak nejenom pochutnáte, ale také podpoříte naše úsilí o ochranu těchto krásných šelem.

Těšíme se na vaši návštěvu v naší prodejně máslového popcornu Binturong a doufáme, že si u nás vyberete právě tento výjimečný snack.

S pozdravem,

tým Zoo Praha“

Takový výsledek jsem nečekal! Stejné, jestli ne lepší, než co píší markeťáci na LinkedInu. S takovým promo textem bychom ten popcorn měli opravdu začít prodávat! Nato jsem ale začal uvažovat o daleko vážnější věci, a sice jak dál s mými sloupky. Náhle mě zamrzelo, že bych je už nepsal sám a jen vymýšlel správné zadání pro umělou inteligenci.

Když jsem to trochu rozdýchal, zkusil jsem jí dát následující úkol:

„Zoo Praha chová stovky druhů zvířat. Přesto některé druhy návštěvníkům chybí. Napiš o tom sloupek.“

Jaký byl výsledek tentokrát? Po formální stránce správně seřazená slova říkala úplné nesmysly. Mimo jiné to, že „sloni, kteří jsou symbolem mnoha afrických zoo, se v Praze nevyskytují“ a že „stejně tak chybí některé druhy exotických ptáků, jako jsou například papoušci“. Úplně mě ovšem dorazilo, když jsem se dočetl, že „mnoho lidí by si také přálo vidět více druhů divokých pralesních zvířat, jako jsou gorily nebo šimpanzi, kteří jsou v naší zoo zastoupeni minimálně“.

Takže, milá umělá inteligence, na sloupky jsi zatím krátká. Ale hrát si s tebou budu, to zas jo. A tady máš další úkol: „Napiš konverzaci o globálním oteplování mezi Gretou Thunberg a Václavem Klausem.“

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz