Článek
Bulvár: Proč nás stále baví číst o životech celebrit?
Bulvární média jsou s námi už od 19. století. Tehdy dokázala přitáhnout davy čtenářů šokujícími titulky a neuvěřitelnými příběhy. A světe div se - i dnes, kdy většina z nás sjíždí zprávy na mobilu, si bulvár drží své věrné publikum. Jak je to možné?
Moderní bulvár: Co frčí dnes?
V České republice vede žebříček popularity tištěný deník Blesk, který každé ráno putuje do rukou téměř 97 500 čtenářů. Konkurenci mu dělají další tituly jako Aha! nebo serióznější Právo. Je docela zajímavé, že v době, kdy papírové noviny pomalu mizí, si bulvár pořád nachází cestu k ranní kávě mnoha Čechů.
Svět celebrit se dnes točí hlavně kolem sociálních sítí. Třeba takový Leoš Mareš - na Instagramu ho sleduje přes 1,2 milionu lidí. To je větší publikum, než má kdejaký televizní pořad!
Kdo si bulvár vlastně kupuje?
Bulvár si našel cestu k různým skupinám čtenářů. Nejvíc ho miluje střední a starší generace, která si prostě potrpí na papírové noviny. Ale pozor - mladí nezůstávají pozadu. Jen místo tištěných plátků preferují sociální sítě nebo online verze bulvárních webů, kde si můžou přečíst stejné drby v modernějším balení.
Největší část čtenářů tvoří ženy, které hlavně zajímá, co je nového ve světě celebrit, jaké jsou trendy nebo kdo s kým chodí. Mladí muži si zase najdou svoji dávku bulváru v memes a krátkých videích na sociálních sítích.
Proč nás bulvár pořád tak táhne?
Je za tím několik důvodů:
Zvědavost je prostě lidská: Rádi nakukujeme do životů známých osobností. Jejich úspěchy, průšvihy nebo změny nás prostě zajímají.
Je to rychlovka: Články jsou krátké, jasné a plné fotek. Ideální čtení třeba do tramvaje nebo při čekání u doktora.
Odpočinek pro mozek: Po náročném dni v práci je fajn přečíst si něco lehkého a zapomenout na vlastní starosti.
Co bude s bulvárem dál?
Bulvár se umí přizpůsobit době jako máloco. Když už není o kom psát, vždycky se objeví noví influenceři, YouTubeři nebo TikTokeři. A dokud budeme zvědaví na životy ostatních, bulvár tu s námi zůstane - ať už na papíře nebo v mobilu.
Jedno je jisté - i když se mění tváře celebrit i způsob, jak se o nich dozvídáme, touha po zajímavých příbězích ze života známých osobností je stejně silná jako kdysi.
Anketa
Zdroje:
Čtenost tištěných médii: https://www.mediaguru.cz/clanky/2024/02/nejprodavanejsim-denikem-byl-loni-blesk-nejmene-klesalo-pravo/