Článek
Supermarkety a obdobné obchody velkých retailových řetězců vydávají svůj akční leták prakticky každý týden. Na takovém letáku je ale formule, která vám oznamuje, že na vás akční zboží nemusí zbýt. Zboží uvedené v letáku je totiž za uvedenou cenu dostupné po dobu platnosti letáku nebo do vyprodání zásob. A právě vyprodání zásob je nejčastější příčinou, proč na mnoho Čechů takové zboží nezbyde.
Vietnamci, kteří provozují večerky, nakupují v takových obchodech akční zboží, které dále prodávají ve svých provozovnách za vyšší cenu v době, kdy v obchodních řetězcích již není v akci. Proto může být pro koncového zákazníka mnohdy i výhodnější zajít právě do vietnamské večerky. Jenže vykupování zboží z obchodů má za následek to, že se na Čechy často ani nedostane.
Tento nešvar se obchodní řetězce snažily před lety vymýtit tím, že zavedly limit počtu prodaných kusů daného zboží na osobu a den. Jenže příslušníci vietnamské komunity si na takové nákupy berou celé rodiny, zboží odvezou a zase se vracejí. Dokažte pak takovému Vietnamci, že v obchodě už ten den byl. To je prakticky nemožné. Navíc stačí, aby zašel k jiné pokladně a je po problému.
Vykupování akčního zboží se ale netýká pouze kamenných prodejen obchodních řetězců, velmi rozšířené je i v online světě. Takové praktiky se týkají všech online obchodů, které nabízejí své zboží s podstatným snížením ceny, která i po navýšení bude pro potenciální zákazníky konkurenceschopná.
Jeden nejmenovaný prodejce oblečení, bot a doplňků před lety přišel s novinkou. S prodejem zboží ze starších kolekcí se slevami přesahujícími většinou i padesát procent. A tím ze své platformy udělal ráj pro překupníky. Ti ve velkém vykoupí takto markantně zlevněné zboží a dále jej inzerují na nejrůznějších webech s přirážkou, která je adekvátní a konkurenční běžné ceně takového zboží.
Mnohdy se jedná o prodej luxusního a prémiového zboží jako jsou hodinky či boty známých značek. Zákazník těchto překupníků si pak může klidně myslet, že se mu povedl dobrý obchod. Koupil totiž své vytoužené zboží za podstatně nižší cenu, než za jakou je k dispozici v kamenných obchodech nebo i v online obchodech oficiálních prodejců. Přitom ale takové zboží mohl koupit například na onom slevovém portálu ještě daleko levněji.
Lidé, kteří weby nesledují pravidelně, na to nemají možnost přijít. Spokojený je online prodejce oblečení, překupník i zákazník. Jen škoda, že z našich tvrdě vydělaných peněz živíme ještě prostředníka, který si na své živobytí vydělá takřka bez práce. Dokud ale budou lidé takové zboží od překupníků kupovat, pokvete jejich obchod i nadále.