Hlavní obsah
Umění a zábava

Se StarDance končím a na finále se dívat nebudu. Diváci nehlasují racionálně

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Michal Pohorelsky / Wikipedia Commons / CC BY 2.5

Iva Kubelková

Soutěžní pořad StarDance jsem vždy zbožňoval a pravidelně jsem se na něj díval. Se sledováním jsem začal i letos a vydržel jsem to až do semifinále. Finálový večer si však nechám ujít. Už mi došla trpělivost.

Článek

Letošní ročník StarDance mě na začátku velmi zaujal složením tanečních párů, tedy celebrit a profesionálních tanečníků. Soutěž byla letos nabitá hvězdami, na které jsem se těšil. Viděl jsem tam hned několik favoritů, kteří měli z mého pohledu šanci vyhrát. A to se při tanečních vystoupeních jasně prokázalo. Jenže pak ty favorité začali pomalu soutěž opouštět.

O vyřazení jednotlivých soutěžících totiž prakticky rozhodují diváci hlasováním přes své mobilní telefony tím, že posílají hlas svému oblíbenci. A jak se ukázalo, je jim úplně jedno, zda ten člověk dobře tancuje či nikoli. Rozhodují pouze sympatie. A já zažil první šok, když hned jako třetí z deseti párů opustil soutěž Richard Krajčo, jeden z mých největších favoritů. Oproti tomu Josef Maršálek, který toho v soutěži z tance moc nepřevedl, zůstával dál.

Odůvodňoval jsem si to prostě tím, že Richarda Krajča lidé zkrátka nemají v lásce, takže stejně neměl šanci vyhrát. Jenže to pokračovalo dál. Josef Maršálek zůstával na úkor dalších soutěžících a vyřadil dalšího z favoritů, Marka Adamczyka. Myslel jsem si, že si diváci snad musí dělat legraci a že výsledky hlasování jsou nějaký žert. Ale ona to byla skutečnost.

Jaká byla moje radost, když jako šestý konečně Josef Maršálek vypadl. Osobně jsem proti němu neměl vůbec nic, ale dostat se takto vysoko v taneční soutěži, když vlastně netančíte, bylo nehorázné. Těšil jsem se, že všem mým chmurám je konec a že teď už se diváci budou skutečně rozhodovat podle tanečních výkonů soutěžících párů. A zase jsem se spletl.

V semifinále soutěžily o postup do finále čtyři poslední páry, z nichž se do něj mohly dostat pouze tři. Bylo tedy jasné, že jeden pár soutěž opustí. Za mě to bylo jasné. Tři z těch párů byly totiž naprosto excelentní. Vždy skvělá a profesionální Iva Kubelková, energií nabitá Eva Adamczyková a rychle stoupající hvězda Darija Pavlovičová. Ty přece musí postoupit. A pak tam byl Vavřinec Hradilek. Snahu mu sice nelze upřít, ale jeho výkony prostě postrádaly ladnost a náboj, který ty ostatní páry měly. Svou silou dokázal provést zvedačky, které by nikdo jiný v soutěži nezvládl, ale v tanci dělal často chyby a nadání pro tanec jako takové neměl. Bylo jasné, že ten prostě nemůže postoupit.

Diváci se ale zřejmě opět rozhodli, že nebudou hlasovat podle tanečních výkonů a dají přednost sympatiím. A tak v tomto kole vypadla Iva Kubelková se svým tanečníkem. Byl jsem doslova v šoku, když to moderátoři večera oznámili. Jak jen mohla vypadnout ta vždy skvělá Iva Kubelková? A jak mohl postoupit nedokonalý Vavřinec Hradilek?

Pak mi to ale došlo. Vavřinec Hradilek se celou soutěž prezentoval jako bezstarostný, příjemný, sympatický a usměvavý sportovec, který vše bere s humorem a nadsázkou. Kdežto Iva Kubelková byla ve většině případů strašně vážná, na vše se dokonale soustředila a snažila se být ze všech nejdokonalejší. Její dlouhé srdceryvné projevy pak mohly na diváka občas působit jako strojené přetvařování, ač to tak samozřejmě nemuselo být. Dokonalost a perfektnost diváci prostě neocenili. Srdci jím byla blíž veselá povaha, která chybuje.

Pro mě ale pořad skončil. Iva Kubelková byla pro mě největším favoritem. Její tance vypadaly dokonale a ona se na parketu třpytila jako profesionální tanečnice. Nemusela vyhrát, ale místo ve finále si na základě své tvrdé dřiny při trénincích a skvělých výkonů při přímých přenosem na tanečním parketu určitě zasloužila. Diváci nehlasují racionálně a já už ani finále vidět nechci. Bojím se toho, že by to Vavřinec Hradilek mohl i vyhrát. A to by vůči ostatním nebylo fér.

Zpracováno na základě přímých přenosů soutěžního pořadu StarDance, zejména dílu vysílaného 9.12.2023

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz