Hlavní obsah
Nakupování

Chci zpátky vysoké slevy v supermarketech. Teď nepoznám, co si mám koupit

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Freepik

Honba supermarketů za co největší slevou měla svůj význam. Věděl jsem, co mám koupit, aby se mi to vyplatilo.

Článek

Sleva, magické slovo, které dokázalo každého nahnat kamkoliv. A čím byla vyšší, tím více lidí mělo o produkt zájem. Co na tom, že za původní cenu se zboží nikdy nikde neprodávalo. Jakmile se u produktu objevilo číslo přesahující 50 %, stal se z položky kasovní trhák. Bez ohledu na to, jaká byla jeho nominální hodnota.

Ale všechno jednou končí. Dne 6. 1. 2023 nabyl účinnosti zákon č. 374/2022 Sb., který nastavil jasná pravidla při oznamování slev. Jeho benefitem je, že spotřebitel už nemůže být tolik klamán jako dříve. Má ale svá negativa. Já jako spotřebitel přestávám vědět, co se mi vyplatí.

Sleva 9, nebo 40 procent?

Jeden příklad za všechny, tento týden, obchodní řetězec Kaufland a Penny. A stejné zboží prodávané pod značkou Dobrý hostinec. Pokud nevíte, o co jde, jedná se o sáček těstovin s omáčkou. Pokud potřebujete něco teplého do žaludku a nechce se vám vyvářet, nasypete do hrnce, zalijete vodou a do deseti minut máte na talíři jídlo. A tenhle sáček s jídlem k dodělání se v Kauflandu prodává za 29,90 Kč, zatímco v Penny za 29,12 Kč. Rozdíl necelé koruny asi nikdo řešit nebude. Řekněme tedy, že oba supermarkety ho mají za stejnou cenu.

No jo, ale teď nastává kámen úrazu. Zatímco v Penny na mě lákavě září sleva ve výši 40 procent, v případě Kauflandu se musím spokojit jenom se slevou 9 procent. A najednou mě to ovlivňuje. Zatímco v Penny zuřivě házím sáčky do košíku, protože normálně jsou o čtyřicet procent dražší, v Kauflandu ani nehnu brvou. Teď hlad nemám, jídlo nutně nepotřebuji a v hlavě přepočítávám, že bez slevy to mají jen o devět procent dražší, tak si to klidně koupím za plnou cenu, až to budu potřebovat. Tři koruny na jednom sáčku navíc, mě nevytrhnou. Navíc si ještě pomyslím něco o tom, že když nechtějí slevit více, ať si to strčí za klobouk.

Mám, nebo nemám?

Říkejte si, co chcete, ale vysoká sleva v marketech mě vždy pomáhala rozhodnout se, jestli se mi nákup zboží vyplatí, nebo ne. Čím byla vyšší, tím jednodušší to bylo. „Teď“ prostě nastala ta pravá chvíle na nákup, protože za plnou cenu by to koupil jen blázen. Ale teď, když se musí obchody řídit novým zákonem, vůbec nepoznám, nakolik je současná cena dobrá. Prostě nemám přehled o tom, kolik co stojí takzvaně „normálně“. Dřív jsem to věděl. Každý to věděl.

Všichni věděli, že mléko se kupuje jen v akci, u instantního kafe to stejné. O vepřové krkovici, kýtě a plecku ani nemluvím. Tohle všechno byly položky, kde sleva atakující padesát procent byla impulsem pro nákup. Říkala, že teď se to vyplatí. Ale nyní, když je to zlevněno jen o deset procent, tak i když to stojí stejně jako dříve s padesátiprocentní slevou, tak to nekupuji. Nemám pocit, že se mi to vyplatí. Chci zpět vysoké slevy, pomohly mi určit, co si mám koupit, abych neprodělal.

Anketa

Pomáhaly vám výše slev při nákupech?
Ano, pomohly
100 %
Ne, nepomohly
0 %
Slevy mě nikdy nezajímaly
0 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovali 4 čtenáři.

Zdroj: https://www.kupi.cz/sleva/jidla-instantni-dobry-hostinec-maggi

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz