Článek
Byl jsem za svůj život v mnoha hotelech. V obyčejných, průměrných, lepších i špičkových. A nikde jsem zatím nezažil to, co minulý týden, kdy jsme vyrazili s rodinou na víkend a ubytovali se na tři dny, dvě noci v hotelu. Rezervaci jsme provedli přes hotelový web s tím, že vše zaplatíme až při příjezdu, na recepci. Tam jsme dorazili a začaly se dít věci.
Zaplatíme kartou
Byl to normální ubytovací proces, nic divného. Přijeli jsme, dali jsme recepčnímu naše doklady, on si nás zapsal. A už zbývalo jen zaplatit. Zvolil jsem platební kartu jako nejjednodušší možnost. Recepční mi sdělil rekapitulaci, tedy dvě noci ve vybraných pokojích a dále také poplatky za snídani a k tomu ještě městský poplatek. Vše sedělo, jak mělo, jak bylo uvedeno v rezervačním e-mailu, na korunu přesně.
A pak dodal, že na kartě bude zablokována ještě částka 1 000 Kč, která se nám odblokuje při našem odjezdu. Když provedeme check-out, dojde k uvolnění a poté by se nám částka do pár dní měla objevit na účtu.
A to jako proč?
Tohle mě zarazilo. Jako proč, k čemu je to nutné? Recepční mi začal vysvětlovat, že je to jen záloha na případnou konzumaci z minibaru nebo na případné škody. A že pokud bude vše v pořádku a ani nic nezkonzumujeme, bude nám částka zase vrácena zpět.
Argumentoval jsem, že s tímhle jsem se tedy nikde dřív nesetkal a že s tím rozhodně nesouhlasím. Že si nenechám hotelem strhávat peníze. Když něco zničím nebo vypiji, tak vám to prostě zaplatím, ale tenhle přístup se mi nelíbí.
Jsem snad zloděj?
Jasně jsem to recepčnímu vpálil: že nemám v úmyslu, aby tu ze mě dělali nějakého zloděje, který by chtěl ujet bez zaplacení účtu, nebo snad škod. To uráží mě i mou rodinu, dodal jsem. A rozhodl jsem se rázně: „Víte co, my se otáčíme, nasedáme a odjíždíme jinam, když vy trváte na tomhle.“
Recepční se na mě podíval, viditelně nechtěl přijít o hosty a slíbil, že to zkusí vyřešit, že někam zavolá. A taky že jo: vzal telefon a odešel dozadu.
Půjde to
Po chvíli přišel, že tedy půjde udělat výjimka, že to půjde bez toho depozitu. Že zaplatím jen za pobyt a pokud by byla nějaká útrata, tak ji nahlásím při odubytování. No, konečně trochu vstřícnější služby, pomyslel jsem si, poděkoval a vydali jsme se do našeho pokoje. A po třech dnech v tomto hotelu musím říct jediné—až na ten trapas s depozitem bylo vše v naprostém pořádku.





