Hlavní obsah
Rodina a děti

Školku si platím, tak můžu pro děti chodit i v posledních minutách provozu

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Freepik

Prý nemusíme vodit děti brzy ráno a vyzvedávat je máme co nejdříve. Já se ptám, proč vlastně?

Článek

Seznamovací schůzka naší mateřské školy je za námi a já mám hlavu plnou informací o tom, co by naše dítko mělo umět a co do školky potřebuje. A co tam naopak nemá nosit. Také jsem se dozvěděl informace o provozním řádu a hlavně o otevírací době. Ale s dodatkem paní učitelky, že děti máme vodit co možná nejpozději a vyzvedávat co možná nejdříve.

Před programem, po svačině

Dozvěděl jsem se, že naše školka je otevřená od 6:00 do 16:00. Zároveň nám všem rodičům nově přijatých dětí bylo kladeno na srdce, že děti máme vodit co možná nejdéle. Ideálně před dopoledním hlavním programem, který začíná v 8:00. A pokud jde o vyzvedávání dětí z mateřské školky, tak zde by měl být ideálním časem minuta, která nastává hned po svačině. Tedy nejdéle ve 14:30. Já se ptám, proč?

Když si to platím, mohu to využít

Z mé strany to rozhodně není o tom, že bych záměrně dítě chtěl odkládat do školky, aby tam bylo co možná nejdéle. Ale vzhledem k mému zaměstnání to prostě jinak nejde. Když vezmu v potaz mou pracovní dobu a cestování do práce, vychází mi to opravdu hraničně. A budu mít co dělat, abych ráno stihl práci a odpoledne otevírací dobu školky.

Neříkám, že za předškolní vzdělávání platíme nějak moc, ale platíme. A když něco platím, mohu přece danou službu plně využít. Ano, také bych měl radši dítě více doma, se mnou, ale kvůli práci to nejde. Bude muset být ve školce. A já se obávám, že kvůli lobby učitelek tam bude sám.

Neochota pracovat?

Je mi jedno, na koho je tento požadavek mířený. Zda na rodiny s prarodiči v důchodu či na matky na mateřské. Je to požadavek, který není na místě. Pokud má školka určitou pracovní domu, mám právo jako rodič přivést dítě v první minutě před otevření a odvézt ho minutu před zavřením. Taková je i pracovní doba personálu a není na místě, aby si ulehčoval a zkracoval pracovní dobu těmito apely.

Nepřistupovat

Jsem jeden z těch, který na to přistoupit nemůže. Ale bojím se, že ostatní mohou a na tento apel přistoupí. A to je špatně. Povede to pouze k tomu, že děti nás pracujících budou ve školce ráno a odpoledne skoro sami. Jen proto, že učitelkám se moc nechce, budu ráno dítě dávat do prázdné školky a odpoledne ho vyzvedávat z prázdné třídy. Protože jinak nemohu. To je cíl učitelek, to je věc, která prospěje dítěti? Asi ne, že?

Anketa

Kdy vyzvedáváte děti ze školky?
Co nejdřív to jde
54,4 %
Ke konci provozní doby
29,4 %
Nemám děti ve školce
16,2 %
Celkem hlasovalo 1284 čtenářů.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz