Článek
Seznamovací schůzka naší mateřské školy je za námi a já mám hlavu plnou informací o tom, co by naše dítko mělo umět a co do školky potřebuje. A co tam naopak nemá nosit. Také jsem se dozvěděl informace o provozním řádu a hlavně o otevírací době. Ale s dodatkem paní učitelky, že děti máme vodit co možná nejpozději a vyzvedávat co možná nejdříve.
Před programem, po svačině
Dozvěděl jsem se, že naše školka je otevřená od 6:00 do 16:00. Zároveň nám všem rodičům nově přijatých dětí bylo kladeno na srdce, že děti máme vodit co možná nejdéle. Ideálně před dopoledním hlavním programem, který začíná v 8:00. A pokud jde o vyzvedávání dětí z mateřské školky, tak zde by měl být ideálním časem minuta, která nastává hned po svačině. Tedy nejdéle ve 14:30. Já se ptám, proč?
Když si to platím, mohu to využít
Z mé strany to rozhodně není o tom, že bych záměrně dítě chtěl odkládat do školky, aby tam bylo co možná nejdéle. Ale vzhledem k mému zaměstnání to prostě jinak nejde. Když vezmu v potaz mou pracovní dobu a cestování do práce, vychází mi to opravdu hraničně. A budu mít co dělat, abych ráno stihl práci a odpoledne otevírací dobu školky.
Neříkám, že za předškolní vzdělávání platíme nějak moc, ale platíme. A když něco platím, mohu přece danou službu plně využít. Ano, také bych měl radši dítě více doma, se mnou, ale kvůli práci to nejde. Bude muset být ve školce. A já se obávám, že kvůli lobby učitelek tam bude sám.
Neochota pracovat?
Je mi jedno, na koho je tento požadavek mířený. Zda na rodiny s prarodiči v důchodu či na matky na mateřské. Je to požadavek, který není na místě. Pokud má školka určitou pracovní domu, mám právo jako rodič přivést dítě v první minutě před otevření a odvézt ho minutu před zavřením. Taková je i pracovní doba personálu a není na místě, aby si ulehčoval a zkracoval pracovní dobu těmito apely.
Nepřistupovat
Jsem jeden z těch, který na to přistoupit nemůže. Ale bojím se, že ostatní mohou a na tento apel přistoupí. A to je špatně. Povede to pouze k tomu, že děti nás pracujících budou ve školce ráno a odpoledne skoro sami. Jen proto, že učitelkám se moc nechce, budu ráno dítě dávat do prázdné školky a odpoledne ho vyzvedávat z prázdné třídy. Protože jinak nemohu. To je cíl učitelek, to je věc, která prospěje dítěti? Asi ne, že?