Hlavní obsah
Nakupování

Klamavý výprodej v Hudy Sportu

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Onča

Kamenná prodejna Hudy Sport na pražském Andělu

Zboží ve výprodeji nemusí být vždy výhodnou koupí. Slevové akce jsou někdy jeden velký podvod, kdy rádoby zlevněný výrobek vyjde výrazně dráž, než kolik stál před pár dny. Přesně to se stalo i mně.

Článek

Minulý rok jsem si chtěl pořídit nepromokavou bundu na hory. Samozřejmě výhodně v jarní slevové akci. Obešel jsem několik outdoorových prodejen, bundy vyzkoušel a nafotil cenovky. To abych věděl, o jaký model a velikost šlo, až si zlevněný kousek budu kupovat přes internet. Z domova jsem nechtěl kupovat jen kvůli pohodlí, ale mělo to i jiný důvod. Při obcházení prodejen jsem si všimnul, že třeba Hudy Sport (obchod specializující se na sportovní a outdoorové potřeby) nabízí stejné zboží výrazně levněji na webu než v kamenných pobočkách.

Ve slevě dráž než před výprodejem

Za dva týdny na mě vyskočila na facebooku reklama od Hudy Sportu, hlásající obří slevy. Začal jsem tedy na jejich webových stránkách hledat již vyzkoušené oblečení a nevěřil jsem svým očím. Moje vysněná bunda najednou stála více. Zadal jsem další kousky z mého seznamu. A co myslíte? I druhá a třetí bunda byla dražší. Ještě před 2 týdny stály 5 až 7 tisíc korun. A najednou ty samé, a ještě k tomu ve slevové akci, vyšly zhruba o jeden až dva tisíce dráž. Hned mě napadlo, že to bude asi jeden velký podvod na zákazníky.

V domněnce, že to asi nebude náhoda, mě ujistily i komentáře na facebooku. Ať už přímo pod reklamou Hudy Sportu, tak i ve skupině „Nadšenci horské turistiky“. Na mou otázku, jakou mají členové zkušenost s výprodeji outdoorového oblečení, jsem se například dozvěděl: „Já se vždycky bavím, když vidím ty pseudoslevy. V obrovských slevách to mají dražší, než normálně. Ale tak vždy se někdo chytne,“ píše svůj postřeh Tom Mlýňas. A dál pokračuje: „Rock Point, Sportega, 4camping,… sleduju to pravidelně a opravdu i mě to zaráží, jakou drzost mají.“

Svůj názor na výprodeje přidala i Zuzana Šťastná: „U 4 camping se dají v akci koupit věci fakt za slušné peníze. Chce to mít obhlídnuté běžné ceny, aby mohl člověk porovnávat. Ale zrovna u nich vím, že dost čachrují s cenami. Jedno triko je jeden den za 600, druhý za 700, třetí den za 800 a pak zase za 600.“

Foto: Onča

Slevová akce Hudy Sport

Sankce za porušení zákona

Mohl jsem nad tím mávnout rukou a zapomenout. Ale jedinou možností, jak s nekalými praktikami můžete něco udělat, je nenechat si to líbit. Proto jsem poslal podnět k prošetření na Českou obchodní inspekci (ČOI). Text jsem doplnil fotografiemi cenovek z prodejen a webových stránek Hudy Sportu před slevovou akcí a obrázky s cenami v internetovém obchodě v následném výprodeji. Upřímně jsem moc nečekal, že se bude něco dít. Proto jsem byl mile překvapený, když mi po nějaké době napsali z ČOI, že se stížností zabývají, ale potřebují více času na dokončení kontroly. O pár týdnů později jsem dostal další dopis, který mi dal za pravdu. Hudy Sport porušil zákon o ochraně spotřebitele a byla mu uložena sankce.

Ceny si porovnejte, až pak nakupujte

Nevím, jestli by někoho bavilo trávit čas focením cen zboží v prodejnách, na internetu a průběžně je vyhodnocovat. Mě určitě ne. V mém případě to byla jen náhoda. Nicméně i rychlé porovnání nabídek různých prodejců a přečtení recenzí spotřebitelů je řešením, jak se ujistit, že slovíčka „sleva, akce, výprodej“ značí opravdu výhodný nákup.

U zboží v akci musí být uvedená informace o nejnižší ceně výrobku za posledních 30 dnů. Pokud je v prodeji kratší dobu, pak jde o nejnižší cenu za toto období. „Cílem úpravy je zamezení praktiky z minula, kdy prodejce například na krátkou dobu navýšil cenu výrobku a pak z takto navýšené ceny deklaroval slevu,“ vysvětluje František Kotrba, tiskový mluvčí České obchodní inspekce. Toto pravidlo samozřejmě neplatí pro výrobky podléhající rychlé zkáze, jako jsou například některé potraviny. Pokud se chcete dozvědět více, pak podrobnější informace ke slevám najdete zde.

Jestli nakoupíte v letošní slevové akci v Hudy Sportu už skutečně se slevou, vám taky neřeknu. Když jsem byl koncem letošního února v jejich kamenném obchodě v Havlíčkově ulici, prodavačka zrovna povídala jedné zákaznici, že by měli uvádět cenu za posledních 30 dnů. Ale prý to stejně na všech výrobcích nemají, protože to nestíhají.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz

Doporučované

Načítám