Hlavní obsah
Hry

Heroes of Might and Magic 3 skrze Songs of Conquest znovu ožívá v plné síle

Foto: Lavapotion (Jedná se o volně dostupný obrázek pro novináře)

Před několika týdny jsem vám tu představil výbornou strategii Songs of Conquest, která mě nadchla svým zpracováním. Nyní je tu finální verze. Jak se liší od té původně nabízené, vám poví tato recenze.

Článek

Co frakce, to v Songs of Conquest jedno tažení

Kde jinde začít recenzi tahové strategie kráčející ve stopách Heroes of Might and Magic 3 než u tažení. Těch to sice není tolik, avšak dá se říct, že i tak stojí příběhy prezentované Songs of Conquest za pozornost. Celkem jsou čtyři. Každý stojí na velmi silných základech prezentujících vám více z herního světa a také nastiňující vám to, jakým způsobem se hraje za jednotlivé frakce.

Foto: Ondřej Zeman

Čím více postav máte, tím více škody nepřátelům uděláte.

V nabídce je tažení za rytíře, žoldáky, nekromanty a také humanoidní žáby a jejich zvířecí přisluhovače. Všechny výpravy mají něco do sebe nejen díky zajímavým hrdinům, ale též skutečnosti, že je vám děj v nich často prezentován skrze barem zpívanou píseň, což je vlastně super. Samotné absolvování příběhových scénářů zabere v Songs of Conquest něco okolo 40 hodin, takže si vyžádají nemálo vašeho času. Pokud jde pak o jejich náročnost přijde mi v pozdějších etapách vcelku vysoká, to však u takto laděných tahovek bývá.

Foto: Ondřej Zeman

Příběh je v Songs of Conquest prezentován skrze písně

Bez ohledu na vybrané tažení se váš život většinou točí okolo vašeho hrdiny a někdy též města. Metropole v Songs of Conquest budujete velmi specifickým způsobem. Není tu žádná speciální obrazovka města. Namísto ní pracujete s několika pozemky, na kterých stavíte elementární struktury. Některé vám generují peníze či suroviny, zatímco v jiných máte možnost provádět vylepšování celé vaší říše. Nejdůležitější jsou samozřejmě ty, ve kterých verbujete jednotky. Každá z herních frakcí vám nabídne obstojnou paletu válečníků, kteří vždy disponují základní verzí a jedním vývojovým stupněm.

Foto: Ondřej Zeman

Vylepšováním dokážete nakopnout své jednotky i ekonomiku.

V základní variaci toho jednotky v Songs of Conquest moc nenabízí. Až na pár výjimek jsou stejně jako příslušníci některých východních národů jít pouze kupředu, kde sekají do svých cílů nebo umírají. Samozřejmě se pár výjimečných kusů najde, avšak většina je navržena po této stránce jednoduše. Jakmile ale vojáka zdokonalíte dáte mu přístup k nějaké speciální dovednosti, jíž má možnost opanovat bojiště. Někteří mohou kopím chránit přilehlá pole, jiní zase posilovat morálku svých druhů. Možností je dostatek. Nevadilo by mi ale, kdyby základní verze také měla nějaké alternativy, co za ni dělat.

Foto: Ondřej Zeman

Výpad vůči hradbám vždy bolí.

Vyloženě mi pak vadí to, že válečníci tu mají jasně určené počty. Ty sice lze v Songs of Conquest rozšiřovat skrze výzkum, avšak navýšení se týká pouze jednotek mužů. Rozhodně tu nezažijete bitvy tisíců, což je škoda. Bitevní pole jsou tu vždy formována krajinou, na níž je započnete, což je super. Drsné jsou pak střety o města, ve kterých musíte v případě maximálně vylepšených opevnění vynaložit všechnu sílu pro jejich zdolání, kvůli čemuž musím tvůrce pochválit.

Foto: Ondřej Zeman

Smrt v závěru bitvy je vždy impozantním momentem.

Život si pak můžete mírně ulehčit tak, že budete maximálně pracovat na vašem hrdinovi. Songs of Conquest totiž hodně sází na myšlenku vylepšování vašeho reka a následné promítání jeho statistik do celého vojska, díky čemuž dokážete i z obyčejných pěšáků vytvořit ultimátní zbraně a co teprve, když otevřete knihu magie, to je teprve šrumec.

Foto: Ondřej Zeman

Automatické bitvy nejsou špatnou cestou, když máte dost sil

Magii považuji v případě Songs of Conquest za velmi specifickou složku. Stojí totiž na myšlence, že jednotky generují esence, které následně užíváte ke kouzlení. Není tu tím pádem tradiční formát, ale unikátní koncept, jenž vás do jisté míry tlačí do formování podoby armády dle toho, jak moc magii používáte, popřípadě jaká kouzla jsou vám blízké. Vzhledem k pohyblivosti všech bojovníků ovšem není dobré vše vsadit na malé oddíly, protože magie vás fakticky zachrání pouze někdy. Osobně její zpracování považuji za jedno z nejvýraznějších napříč tituly zastupujícími tento žánr.

Foto: Ondřej Zeman

Kouzla dokáží vyřešit nejeden problém.

Autorům Songs of Conquest se podařilo odvést výbornou práci

Vývoj Songs of Conquest dal jeho tvůrcům možnost na svém projektu maximálně zapracovat. Díky tomu tu nyní před námi stojí výborná tahová strategie, která sice má pár chybek, avšak jakožto celek patří v rámci žánru mezi to nejlepší, co můžete nalézt. Pozitivně vnímám to, jakým způsobem jsou zpracovány kampaně, návrh herních frakcí, magie, vizuál a také to, jak probíhají bitvy. Jediné co bych si dokázal představit jinak, jsou bitevní možnosti jednotek a také jejich počty. Jasně definovaný objem vojáků mi zkrátka úplně nesedí.

Jakožto komplet ale Songs of Conquest představuje plnohodnotného duchovního nástupce Heroes of Might and Magic 3, takže jestli vás už nebaví čekat na to, co Ubisoft s vaší oblíbenou značkou udělá příště, tak právě tento kus by vám mohl udělat radost, nebo minimálně zaplnit místo ve vašem srdci do vydání plnohodnotného dílu Heroes of Might and Magic.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz