Hlavní obsah
Hry

Heroes of Might and Magic III - Peklo: Frakce co to dokáže rozpálit

Foto: Ondřej Zeman

Po představení základní verze deskové hry Heroes of Might and Magic III tu pro vás mám konečně detailní náhled na první expanzi, která je skutečně žhavá. Jak se Peklo hraje si přečtete dále.

Článek

Heroes of Might and Magic III – Peklo přináší na bojiště novou sílu

Už během své kampaně studio stojící za deskovou hrou Heroes of Might and Magic III představovalo frakce pěkně postupně. Peklo se objevilo až na konci první kampaně, avšak já jsem se rozhodl, že se jej chopím jakožto prvního z balíčků, které tu budu prezentovat, jelikož poslední dny jsou žhavé a jen máloco mi do nich zapadalo lépe než právě Inferno. Začněme novou frakcí. V krabici Heroes of Might and Magic III – Peklo je možné nalézt novou herní frakci a dva jezdce, kterých se je možné ujmout na začátku partie. Tedy abych byl přesný – celkem jsou vám nabídnuty čtyři postavy. Nechybí tu démonický pán Rashka, Fiona, heretik Zydar a Xyron.

Foto: Ondřej Zeman

Oproti jiným expanzím vám Heroes of Might and Magic III – Peklo nabídne rovnou čtyři hrdiny.

Počet hráčů: 1–4 (po zakomponování základní hry)

Herní doba: 90 - 120 minut

Věk: 14+

U každé z postav máte víceméně totožný základ v rámci třídy, k níž patří. Avšak následně mají všichni své unikátní zaměření. Xyron kupříkladu disponuje kartou moudrosti a orientací na kouzlo Peklo, které dokáže být hodně výbušné. Rashka je naopak válečník s kartou učence a zaměřením na ifrity, jimž dokáže během boje slušně navýšit statistiky a tak z nich udělat hodně nebezpečnou sílu. Podoba pevnosti, jež je vám ve Heroes of Might and Magic III – Peklo nabídnuta, je velmi specifická. Během svého tahu může její vládce zaplatit tři mince a odstranit tak jednu z náhodně vylosovaných karet z protivníkovy ruky, čímž mu může slušně znepříjemnit život.

Foto: Ondřej Zeman

Hrad přidaný v rámci Heroes of Might and Magic III – Peklo je slušný.

Užít pak stavbu Brány pekelné lze i k teleportaci mezi městy. Ve většině scénářů je to ale něco, co úplně nevyužijete, protože tahle hra na tomto úplně nestojí. Přítomnost ve městech navíc není nutná k verbování, takže si kladu otázku nač? V případě radnice si vybíráte mezi kamením a zlatem. Dost zásadní budovou je pak bezpochyby komín aka Mračna síry. Na začátku každého týdne na tuto budovu položíte frakční kostičku. Maximálně můžete mít na této struktuře tři kostky, které pak během boje použijete k posílení svých kouzel. Na každé kouzlo můžete použít jen jednu kostku. Heroes of Might and Magic III – Peklo touto cestou tak nějak určuje podobu toho, nač za tuhle frakci budete sázet.

Foto: Ondřej Zeman

Jednotky přidané v rámci vydání Heroes of Might and Magic III – Peklo mají zajímavé efekty.

Nyní se pojďme podívat na jednotky, které vám tato ponuře laděná frakce nabídne. Základním kamenem jsou vždy raraši. Tato malá démonická stvoření v tlupě představují nebezpečnou sílu proti každému uživateli kouzel, protože každé seslané kouzlo jej nutí odložit kartu z ruky. Střeleckou jednotkou jsou tu magogové, kteří ve vylepšené podobě ubližují nejen cíli, ale také sousedící jednotce jedním zraněním. Kerberové pak dokáží ignorovat odvetné útoky a nemají problém zasáhnout útokem sousedící nepřátelské síly. Poté tu máme démony nedisponující žádnou speciální silou. Pekelní páni, kteří následují po nich, nemají problém proměnit jednu vyřazenou jednotku v hrstku démonů.

Foto: Ondřej Zeman

Je libo nové jezdce

Elitními jednotkami, které expanze Heroes of Might and Magic III – Peklo přináší, jsou ifritové. Ti v základním formátu ignorují útoky z blesků, zatímco v tlupě jim nevadí ani kouzla ohnivé školy, díky čemuž je jen málokdo rozstřílí za pomoci magie z dálky. Arciďáblové pak v elementární verzi ignorují odvetné útoky. Vylepšená forma pak disponuje esem, díky němuž se může přesunout na libovolné volné pole, čímž dokážete prakticky odstavit nepřátelské střelecké jednotky. Osobně tuto postavu považuji za extrémně silnou, protože občas stavíte linii tak, aby byli střelci vedle sebe, což s tímto bourákem nebude dobrý nápad.

Foto: Ondřej Zeman

Heroes of Might and Magic III – Peklo poskytuje hráči sloušnou sílu.

Vedle nových hrdinů, hradu a jednotek přináší Heroes of Might and Magic III – Peklo také trojici map, do kterých se je možné pustit. V nabídce je režim 2 vs 2 a bojiště pro dva až tři hráče. Peklo bohužel nemá oproti jiným hradům žádnou příběhovou kampaň, což je škoda, ale možná se jí dočkáme někdy v budoucnu.

Foto: Ondřej Zeman

Heroes of Might and Magic III – Peklo má stejně jako originální krabice obstojný insert.

Expanze Heroes of Might and Magic III – Peklo má své kouzlo

Heroes of Might and Magic III – Peklo je reálně poslední expanzí, která byla představena. Je to na ní v mnohém vidět – v krabici najdete třeba i plastový hrad, což nikde jinde není. Za sebe musím říct, že se mi hodně líbí zpracování jednotek i hrdinů, v jejichž kůži budete táhnout herním světem. Asi bych si nechal líbit i nějaké to příběhové tažení, ale aktuálně máme bohužel smůlu.

Foto: Ondřej Zeman

Heroes of Might and Magic III – Peklo

Komu bych za sebe v rámci této recenze Heroes of Might and Magic III – Peklo doporučil? Za mě je to jasná volba pro ty, kteří mají rádi deskovou hru Heroes of Might and Magic III a touží po tom získat místo pro dalšího hráče, nebo zkrátka mají blízko k Peklu, jež toto rozšíření přináší. Osobně nemám problém v tomto případě zvednout palec nahoru.

Za poskytnutí kopie hry Desková hra Heroes of Might and Magic III – Peklo na recenzi děkuji českému distributorovi, společnosti Xzone.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz