Článek
Zaklínač: Starý svět – Legendární lov
Hodně jsem přemýšlel, kterou ze tří expanzí tento článek odstartovat, nakonec jsem se rozhodl pro tu nejsilnější, jíž je bezesporu Legendární lov. Ten do Zaklínač: Starý svět přináší sedm nových monster, která představují ultimátní trofej schopnou vám vyhrát fakticky celý lov. Sestřelení takového tvora však není vůbec jednoduché, protože má řadu speciálních schopností, s jejichž pomocí hráče dokáže při troše štěstí rozmlátit na kusy. Vrhat se do těchto lovů musíte proto s řádnou přípravou.
Netvor však hráče vyloženě neohrožuje, takže když ho chcete ignorovat, nikdo vám v tom nebrání. Jakmile ale dojde na střet musíte počítat s tím, že si váš protivník v Zaklínač: Starý svět – Legendární lov vždy přinese sadu unikátních dovedností. Golem v základu funguje tak, že mu můžete vzít pouze 5 životů v rámci jediného výpadu. K tomu má však schopnost Drtivá Síla beroucí vám fialovou kartu. Když jí nemáte musíte si ubrat 4 životy, stejně funguje i dovednost Nezastavitelný útok, který vás sice zraní ale ještě musíte odhodit kartu. V případě, že se vám to nepodaří dostanete 6 zranění. Schopnosti Síla živlů a Drcení brnění pak znemožňují hrát karty určitých barev.
Dost brutální mi pak přišel souboj s Neviditelným starším. Během prvního tahu totiž byl schopen hráči sebrat tolik životů, kolik jsem měl v ruce žetonů ničení, které získal během pátrání. V boji se pak tento netvor regeneruje za pomoci zranění způsobeného hráči a také si je schopen vytvářet ochranu. Celkově jeho poražení není vůbec snadné. Ať už však lovíte Chiméru, Kyklopa nebo Golema, vždy na vás čeká výzva. Je trošku škoda, že kartičky rozpracovaných monster neobsahuje i Zaklínač: Starý svět. Každý lov by byl zajímavější.
Zaklínač: Starý svět – Mágové
Těm z vás, kterým přijde parta zaklínačů nezajímavá nabízí tvůrci tohoto díla rozšíření Zaklínač: Starý svět – Mágové. Jak napovídá samotný název, do hry přidává kouzelníky, kteří mají k dispozici specifické karty, jež si pro aplikaci žádají často určitou úroveň energie nahrazující u této specializace štít, který znáte u zaklínačů. Energie tu dokonce může mít vliv na to, kolik nepřátelům uděláte zranění, takže je nutné s ní aktivně pracovat.
Podobně jako v Zaklínač: Starý svět tu máte celkem pět postav. Tentokrát mají jasně určená jména, takže se seznámíte s historickými kouzelníky tohoto univerza. Alzur má k dispozici během boje jednou možnost použít na své nepřátele blesk, a tak jim ubrat určitý objem životů. Nekromantka Gekira může odhodit jednu ze svých karet, a zvýšit si tak úroveň energie. Zajímavá je pak Filippa se schopností polymorfie, díky níž má přístup podle úrovně své specializace k různým formám transformace. Stát se z ní může kočka, vlk, medvěd nebo sova, kterou všichni hráči herní série znají.
Rozšíření Zaklínač: Starý svět – Mágové není ve své podstatě vůbec špatné. Hraní za mágy je fajn, a inovace s nimiž přichází taktéž nejsou úplně zanedbatelné. Problémem však je, že tato expanze není úplně zakomponovaná do základní verze Zaklínač: Starý svět, takže si občas připadáte jako by vás mág byl v tomto univerzu nějak tak navíc. Pokud chcete kouzlit, je třeba se s tímto faktorem trošku smířit. Je však možné, že v budoucí verzi dojde k úpravě, která bude uzpůsobená také této expanzi.
Zaklínač: Starý svět – Skellige
Poslední expanzí, kterou vám tu dnes představím je Zaklínač: Starý svět – Skellige. Toto rozšíření navyšuje rozlohu herního světa o trojici pevně daných ostrovů a také dva další neobjevené body, kam je možné dát jeden z pěti ostrovů majících vždy nějaký speciální efekt. Třeba Aenye Ard je destinací, kde si můžete dobrat čtyři lektvary, a to se vyplatí. Jinde na vás pak čeká boj, nebo penízky.
Na vašich cestách po Skellige se posouváte převážně za pomoci lodí. Každý přesun pro vás představuje hod kostkou spojený s průzkumem. To kterou část karty si vyberete definuje vámi hozená hodnota. V případě, že vám padne vyšší hodnota navyšujete úroveň nebezpečí a tím také obtížnost následujících plaveb. Po moři se totiž v Zaklínač: Starý svět – Skellige pohybuje Dagon, který ve správný čas vyleze a stane se cílem pro váš meč a výstroj.
Střet s Dagonem dost připomíná formát, na funguje rozšíření Legendární lov. Prakticky je to ultimátní nepřítel s dodatečnými schopnostmi. V základu vám vezme jednu kartu a sníží štít za všechny vlastněné trofeje. Za pomoci dovednosti Prastará síla dokáže lovci ubrat čtyři zranění, když ale máte dostatek karet vodního terénu jste schopni toto poškození snížit na minimum. Starobylou mocí vám bez debat vezme pět životů. Pokud máte v ruce karty vodního terénu je to pro vás nevýhodné při použití schopnosti Magická bouře. Finální dovednost Magická záplava vám pak vezme 3 karty z vašeho balíčku. Tento rybí bůh se rozhodně nedá zabít v Zaklínač: Starý svět – Skellige snadno.
První trojice rozšíření pro Zaklínač: Starý svět má smysl, tím ale lov nekončí
Trojice prezentovaných DLC je pouze část ze všech expanzí, které k Zaklínač: Starý svět existují. Určitá část však prozatím není distribuována, takže k ní májí přístup pouze majitelé Kickstarter verze. Minimálně v případě Monster Trail lze doufat v to, že se jí dočkáme, protože právě ta slušně navyšuje náročnost lovu monster, protože všem přidává speciální schopnosti, které mají třeba netvoři z DLC Legendární lov. Tak snad se tu časem sejdeme u dalšího článku. U těchto bych však všem fandům rozhodně doporučil si po nich sáhnout, všechny stojí za to.
Za poskytnutí rozšíření Skellige, Mágové a Legendární lov pro hru Zaklínač: Starý svět děkuji českému distributorovi, společnosti Blackfire.