Hlavní obsah
Práce a vzdělání

Vás nechceme, Vy už jste stará! Věk nad 40 znamená pro firmy, že už jste na odpis

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Freepik.com

Ilustrační obrázek.

Je mi 43 a firmy mě nechtějí zaměstnat. Jsem na odpis? Zkušeností mám dost a celý život pracuji. Ale to asi nestačí. Firmy totiž dávají přednost spíše mladým, které si „vychovají“.

Článek

Před nedávnem jsem se rozhodla začít hledat nové zaměstnání. Je mi 40 let, mám střední vzdělání s maturitní zkouškou v oboru účetnictví. Dosud jsem pracovala v administrativě, marketingu a úplně ze začátku i jako účetní. Nikdy jsem nepracovala ve státním, vždy jen pro soukromé firmy. Domnívám se, že zkušeností mám poměrně dost, a tak jsem si myslela, že najít novou práci nebude až takový problém. Jenže to jsem se šeredně spletla.

Kolečko pohovorů

Vše začalo začátkem letošního roku, kdy jsem se rozhodla prozatím zůstat v mém aktuálním zaměstnání a začít hledat něco nového. Zmodernizovala jsem svůj životopis a začala prohlížet inzeráty. Těch bylo poměrně dost, takže bylo i z čeho vybírat. Odpověděla jsem tedy na pár inzerátů. Někteří potenciální noví zaměstnavatelé odpověděli, jiní se neobtěžovali. A tak jsem začala chodit po pohovorech.

Už na prvním pohovoru jsem si připadala staře. Během toho, co jsem čekala v hale firmy na pohovor, jsem si všimla že ostatním ženám bylo cca 20-25 let. Pohovory proběhly, s každou z nás mluvilo vedení firmy zvlášť. Zakončením výběrového řízení bylo mé oblíbené: „Tak hezký den a my se Vám ozveme.“ Ozvali se, to je pravda, ale vybrali jinou kandidátku.

Vás ne, Vy jste stará!

Nevzdala jsem se a nadále jsem hledala nové pracovní místo. Držela jsem se toho, co umím a čím mám zkušenosti. Na nějaké experimenty už jsem totiž opravdu asi stará. Vybírala jsem proto z inzerátů na pozici účetní, referentka všeho možného, práce v marketingu apod. Scénář byl vždy dost podobný.

Když mi tedy na jednom z posledních pohovorů opět oznámili, že vybrali jinou kandidátku (mladší), začalo mi docházet, že firmy vždy vybraly nějakou mladší dámu. Blesklo mi hlavou, že upřímné odmítnutí ze strany firmy tedy asi vždy bylo: „Vás nechceme, už jste stará! Potřebujeme někoho mladého a tvárného.“

Velký omyl

Je opravdu pro firmy tolik důležitý věk? Domnívala jsem se, že pro potenciální zaměstnavatele jsou podstatné zkušenosti, ale to jsem se mýlila. Chápu, že v dnešní době je důležitá práce s technikou, ale to neznamená, že my, starší ročníky, bychom se to nemohli naučit. Navíc základy Wordu a Excelu už dnes umí snad každý.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz