Článek
To, že by mohlo být méně krajů je užitečná myšlenka, protože by se dalo hodně ušetřit, ale ve všech variantách možných řešení se nikde nezmiňuje Středočeský kraj, přesto, že je svým způsobem absurdní. Co mají např. společného Mladá Boleslav s Benešovem? No přece pouze svůj krajský úřad, který je ale v jiném kraji - Praze. Krajský úřad Středočeského kraje zavádí do Prahy spoustu vozidel v souvislosti s výkonem své funkce, které by přetížená pražská doprava ráda postrádala. Navíc velká část dopravy v rámci středočeského kraje prochází Prahou. Užitečné by bylo kraj Praha zvětšit o kdysi zavedené okresy Praha západ a Praha východ. Praha by tak dostala možnost ovlivňovat výstavbu v místech, kam v současnosti nemůže. Mohla by regulovat „obývárny“, které jsou dnes ve Středočeském kraji (např. Horoměřice, Velké Přílepy, atd.), ale ve výhodné dojezdové vzdálenosti do Prahy, kde jsou pak přetěžovány školky, školy a další části infrastruktury. Zároveň by pak Praha mohla aktivně ovlivňovat vznik pracovních příležitostí a infrastruktur ve svých okrajích, takže by se mohl zmenšit nápor denně dojíždějících vozidel do hlavního města. Ostatní okresy Středočeského kraje by se připojily k nejbližším a dopravně dostupným krajům. Např. okres Mladá Boleslav by se připojil k Libereckému kraji. Město Mladá Boleslav má stejně daleko do Prahy, jako do Liberce. Podobně by se postupovalo i s dalšími okresy. I ten Karlovarský kraj by možná snesl sloučení. Rozhodně by se o tomto problému měla zahájit odborná diskuse především z hlediska dopravního a sociálního. Ovšem se zrušením Středočeského kraje by se mělo začít.