Hlavní obsah
Finance

Parkování ze zlata

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Pavel Koníček

Značka parkování réservé

Drastické zdražení vyhrazeného parkovacího místa o 800%, je to možné?

Článek

Žijeme s manželkou v malém městečku Sadská, máme tři děti, psa, kocoura a babičku. Vidíme, jak se vše zdražuje, ale výplaty zůstávají tak nějak stejné. Na úřadu vám řekne paní „Vždyť je to jen o pár korun“, jenže v celkovém součtu to dělá až 250.000,- Kč ročně, to máme dálniční známka o 800, elektrika o 36.000, daň z nemovitosti o 1.000 a příští rok o 2.000, to co vás stály potraviny 2000, tak teď dáte 4-5000, a mohl bych takhle dál pokračovat.

Ale perlička přišla letos na Vánoce. Žijeme v domě, a máme dvě auta. Já jezdím každý den do práce, kde pracuji jako elektronik a programátor průmyslové automatizace, dopoledne a navečer pak na dohodu promítám v kině, a jako vedlejší podnikání mám videoprodukci. Manželka je ještě rok na mateřské s malou a pak se ještě stará o dva kluky, mimo to také jezdí se svou maminkou po doktorech apod. Proto také máme druhé auto. Poslední dobou u nás v ulici začalo parkovat čím dál, tím více aut, a ani to nebyli lidi z ulice, ale z okolních ulic a jejich návštěvy, a my před svým domem nezaparkovali. Proto jsem se obrátil na radnici, jak by to bylo možné řešit, kde mi nabídli vyhrazené parkovací místo. Podal jsem tedy žádost, vše schválili a já měl před domem dvě vyhrazená parkovací místa. Dle vyhlášky jsem za jedno platil 1.500 Kč/rok, dohromady tedy 3.000,- Kč/rok.

Tak to bylo celých 7 let, až doposud. Radní spolu se zastupiteli v prosinci odhlasovali vyhlášku novou, kde stanovili poplatek za jedno vyhrazené parkovací místo na 12.000,- Kč/rok. Cože??? To mám ročně teď platit 24.000,- Kč? Já myslel, že dostanu infarkt. To je snad překlep, vždyť je to o 800%, to není možné, tolik to nestojí ani v Pardubicích a to Sadská má 3.250 obyvatel, na rozdíl od Pardubic.

Starosta spolu s místostarostou to vysvětlili tím, že si lidé stěžují, že jim město zamítne žádost o místo, protože už to není technicky možné, což asi nemůžou pochopit, a tak se rozhodli, že když nelze vyhovět ostatním, tak to zrušíme všem. Prý se dotázali ministerstva, a tam jim poradili, že stávající místa nelze zrušit, tak ať to lidem napálí, že to zruší sami.

To jako vážně? To je řešení? Jako v mateřské školce, když nemůžu mít já, nebude mít nikdo? Na to starosta odpověděl, že je to tak férové. Nebyla šance to zvrátit, u nás na radnici to bohužel na celé čáře vyhrála jedna strana a od té doby odhlasují všechno, co potřebují, ale to je demokracie, lidi si je zvolili, já sice ne, ale to je asi jedno.

Začal jsem se tedy zajímat o to, jak to u nás v Sadské vůbec je. Starosta mi řekl, že těch míst je jen 7, prošel jsem si tedy město a napočítal jich víc jak 20. Mezi nimi byla i bytovka, která patří městu a bylo tam víc jak 7 vyhrazených míst pro obyvatele. Zašel jsem tedy na radnici za místostarostou a chtěl to vysvětli, jak je možné, že tvrdili, že se to týká 7 míst, ale ve městě jich je více.

Jeho vysvětlení mě šokovalo ještě víc, řekl, že některá místa neplatí, a to i navzdory tomu, že v původní vyhlášce, a i v té nové nejsou tyto výjimky nijak vypsané. To zdražení se týká jen nás sedmi míst, dokonce ani bytovému domu ve vlastnictví města nikdo nájem nezvedne, přesto, že tam mají stejnou značku P – Réservé. Ptám se tedy, je tohle férové? Vymlouvat se na to, že předchozí vládnoucí strana v tom měla bordel, a neví, kde jsou smlouvy, to mi přijde trochu mimo, když už jsou na radnici minimálně 7 let.

Radnice u takto drastického zvednutí poplatku neudělala žádnou studii, nezjistili si ani skutečný stav, nezeptali se lidí, jak to je a proč ta místa vůbec mají. Prostě se jednoho krásného podzimního dne rozhodli, a prostě si to odhlasovali, a lidé je vůbec nezajímají. Je mi z toho smutno, každopádně hledám legální cesty jak se tomu bránit a už jsem se i obrátil na příslušné úřady, a uvidíme, jak to dopadne.

Mohu jen říct, že bylo zvláštní, jak mi vysvětlují, že prostě jsem privilegovaný, když chci parkovat u vlastního domu, tak ať to zruším, a parkuju na konci ulice, a to od někoho, kdo problémy s parkováním vůbec nemá a křičí, jak je to fér. Jsou placení z našich daní, ale ukazují nám jen, jakou nad námi mají moc.

Máme to hezký dárek k Vánocům od města. Děkujeme.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz

Doporučované

Načítám