Madeira: Šestidenní plán cesty

Foto: Pavla Hladečková

Plánujete dovolenou na Madeiře? Tento šestidenní itinerář vám usnadní cestování a ukáže místa, která jsme navštívili. Od botanických zahrad až po vrcholky hor – objevte Madeiru bez starostí!

Den 1: Přílet do Funchalu

Po příletu do Funchalu můžete vyzvednout auto přímo na letišti. Platba probíhá v budově letiště, poté projdete nadchodem a výtahem sjedete na velká parkoviště, kde najdete budky jednotlivých autopůjčoven.

Naší první zastávkou byla Madeira Botanical Garden, kde vás čeká nádherná příroda a pestrá flóra.

Madeira

Ubytovali jsme se v hotelu Estrelicia Dorisol, který má sice malé parkoviště, ale bohužel naprosto plné (počet pokojů prostě velikosti neodpovídá).

Při parkování ve městě počítejte s tím, že jsou zde modré zóny. Naštěstí jsme parkovali později večer v pátek, takže jsme už nemuseli platit.

Madeira

Den 2

Itinerář: Funchal - Cabo Girão Skywalk - Levada das 25 fontes - Fanal - Ribeira de Janela.

Mapa: zde.

Ubytování: Porto Moniz (v tomto městě je ubytování rychle pryč, takže ubytování je lepší hledat s dostatečným časovým předstihem).

My jsme našli hotel přímo v centru s nádherným výhledem na oceán. A v ceně byla i velmi dobrá snídaně. Večer bylo ve městě dostatek parkovacích míst.

První zastávkou byl Skywalk, který bych úplně nedoporučila. Vstupné sice stálo 2 eura a byli jsem tam hned v 9:00, kdy se vyhlídka otevírá, takže jsme tam byli sami, ale na Madeiře je celá řada jednoznačně zajímavějších věcí.

Fanal je opravdu nádherné místo, ale štěstí na mlhu jsme tady rozhodně neměli.

Madeira

Den 3

Itinerář: Porto Moniz - Levada do Rei - Miradouro da Vigia - Santana.

Během cesty jsme zastavili na vyhlídkách Miradouro da Garganta Funda a Veu da Noiva viewpoint.

Tohle byl den, kdy jsme jeli poměrně velký kus cesty (na poměry Madeiry), ale velmi často jsme zastavovali kvůli různým nádherným výhledům. Celkově tohle byl jednoznačně pohodovější den.

Ubytování Santana

Den 4

Itinerář: Santana - Leváda Caldeirao Verde - Balcões - Ribeiro Frio - Santana.

Mapa: zde.

Ubytování: Santana (stále stejné)

Výlety, které jsme měli naplánované na tento den, byly jednoznačně (alespoň z mého pohledu) nejhezčí zastávky celé dovolené. Levada Verde je prostě naprosto nádherné místo, které se člověku vryje do paměti.

Madeira

Den 5

Itinerář: Santana - Pico do Arieiro - Pico Ruivo.

Ubytování: Santana (stále stejné)

Vyrazili jsme brzy ráno na Pico do Arierio, kvůli východu slunce. Parkoviště bylo plné, lidé parkovali kde se dalo.

Na Pico Ruivo jsme šli kratší cestou z Achada do Teixeira, ale aktuálně je cesta uzavřená (podle mapy.cz).

Madeira

Den 6

Itinerář: Santana - Caniçal viewpoint.

Parkování na této jediné zastávce je zde dost, ale čím později přijedete, tím hůř najdete místo. Madeira je aktuálně prostě trendy destinace a parkovacích míst je omezené množství.

Madeira

Na poslední noc jsme hledali ubytování blízko letiště, ale to, které jsme našli, bych nedoporučil, takže neuvádím odkaz.

Na Madeiře je spousta míst, která stojí za návštěvu. Některá z nich jsme neplánovali, ale přesto nás uchvátila svou krásou. Madeira nabízí nezapomenutelné zážitky na každém kroku!